הלכות קידוש החודש ב' - הרמב"ם היומי

נכתב על ידי הרמבם היומי, 12/4/2018

 העדות ואופן קידוש החודש


העדים הכשרים לעדות החודש - שני אנשים הכשרים לעדות בכל דבר.
מן התורה אין צורך לדקדק בכשרות העדים, משום שכל אדם עומד בחזקת כשרות. אולם משקילקלו המינים שרצו להטעות את החכמים, והיו שוכרים אנשים להעיד שראו את הלבנה למרות שלא ראו, התקינו שלא מקבלים עדות אלא ממי שבית הדין מכיר בכשרותם. 
בדיקת העדים - בית הדין מחשבים היכן וכיצד צריכה הלבנה להיראות וע"פ זה בודקים את דברי העדים, ורק אם נמצאו דבריהם מכוונים, מקבלים עדותם.
העדים צריכים לראות את כל הלבנה בצורה ברורה. 
העדויות צריכות להיות הגיוניות.
 
סדר קבלת העדים וקידוש החודש:
כל הרוצה להעיד מגיע לבית הדין, ועושים להם שם סעודות גדולות כדי להרגילם לבוא; בודקים את הזוג הראשון - תחילה את הגדול שבהם, ואח"כ את חבירו, ואם נמצאו דבריהם תואמים, מקבלים את עדותם; שואלים את שאר העדים בראשי דברים, כדי שלא יצאו מאוכזבים ויימנעו לבוא בפעמים הבאות.
קידוש החודש - ראש בי"ד אומר: "מקודש", וכל העם עונים אחריו: "מקודש, מקודש".
התנאים לקידוש החודש- אין מקדשים את החודש, ולא מחשבים את זמנו, אלא בשלושה; אין מקדשים אלא את החודש שנראה בזמנו, דהיינו בליל 30; אין מקדשים אלא ביום.
בי"ד שקידשו בטעות - בין מחמת ששגו, בין מחמת שהוטעו או שהיו אנוסים - הרי זה מקודש, שאין הדבר מסור אלא לבית הדין, שנאמר: "אשר תקראו אתם".

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן

חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע