chiddush logo

אופס, תקלה: כך מתמודדים עם תקלות בדירה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 28/1/2018

הגשתם חלום ועברתם לגור בדירה כיפית בתל אביב, העיר הגדולה שלא עוצרת אף פעם. אלא שהחיים שלכם בכל זאת נעצרים מדי פעם, או לכל הפחות איכותם נפגעת. זה קורה כשיש סתימה בשירותים, כשהחשמל נופל או כשהרטיבות בתקרה מלווה בריחות מרים במיוחד. מה עושים במצבים האלה ומי אחראי לטפל בתקלות שונות, אתם (השוכרים) או בעלי הדירה שלכם?

 

תקלות אינסטלציה

יש לא מעט תקלות אינסטלציה, מנזילה בצינור דרך הצפה בביוב ועד סתימה בשירותים. כל תקלה כזו פוגעת באיכות החיים שלנו ומפריעה לנו לעמוד במטלות בסיסיות במיוחד. כשזה קורה אפשר לנסות לפתור את התקלה לבד עם פומפה וחומר משחרר סתימות, אבל אם הבעיה חוזרת א נמשכת, בהחלט מומלץ להזמין אינסטלטור שיאתר את מקור הבעיה. סביר להניח שהוא יציע להזמין ביובית כדי לנקות את השטח כמו שצריך ולשאוב מהמקום את כל הפסולת שהצטברה והובילה לסתימה מלכתחילה. ביובית בתל אביב היא בהחלט פתרון מדויק כשאתם מתמודדים עם סתימה שמובילה להצפה ואיך לא, גם לניחוחות רעים שמגיעים כחלק מהחבילה.

 

חשמל תקול

אינסטלטור או חברת ביובית יעזרו לכם להתמודד עם תקלות במערכת האינסטלציה אבל בכל הקשור לתקלות חשמל אתם צריכים בעל מקצוע מנוסה שמכיר היטב את לוח החשמל ומתמצא בעבודות שונות. הוא יוכל לזהות מה גורם לריח השרוף שבוקע מהארון, לאתר את השקע האחראי לנפילות החשמל התכופות או להזיז נקודה מסוימת ממקום למקום פשוט כי בא לכם להעביר את הטלוויזיה לקצה השני של החדר. חשמלאי מנוסה הוא זה שאתם צריכים, בין אם מדובר בתקלה ובין אם בהתייעצות בנוגע לשינויים כלשהם במערכת הקיימת.

 

טיפול ברטיבות

גם ברטיבות שלכם יטפל האינסטלטור, שבמקרים רבים יגיע מצויד עם מצלמה מיוחדת לאיתור נזילות. כך או יוכל לזהות מאיפה מגיעה הרטיבות גם אם אתם רק חושדים בה אבל לא לגמרי בטוחים מה מקורה. עם או בלי סימני רטיבות על התקרה אפשר לאתר היום נזילות, ואם תעשו את זה בזמן תחסכו לעצמכם זמן, כסף ובעיקר עוגמת נפש. בכל מקרה האינסטלטור הוא זה שיבצע את התיקון ולכן מומלץ לבחור אותו בקפידה רבה.

 

מי משלם?

השאלה מי משלם תלויה בשורה של גורמים, אבל שתי השאלות העיקריות הן מה אומר החוזה שלכם, ומי אחראי לתקלה. למשל, אם על פי החוזה אתם אחראיים לתקן נזקים שעליהם אתם אחראיים, למשל אם יצרתם סתימה כשהשלכתם תחבושת היגיינית לאסלה כדאי שתכינו פנקס צ'קים. לרוב יהיה זה בעל הבית שיממן את הטיפול בבלאי סביר, כדוגמת תקלות במערכת המיזוג, בדוד השמש או ברטיבות שמקורה באיטום לקוי. בדקו מה אומר החוזה שלכם והאם התקלה שעל הפרק נובעת מרשלנות שלכם או מבלאי הגיוני שעליו מקובל לדרוש תשלום מבעל הנכס.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע