chiddush logo

סגולות וישועות לחג השבועות

28/5/2017

סגולות וישועות לחג השבועות - שתפו וזכו את כל החברים!!!
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🌟 יש עניין לסיים ספר תהילים שלם לכבוד דוד המלך ע"ה שפטירתו בחג שבועות.
🌟 חג שבועות זה יום חתונה בין בורא עולם (החתן) לכנסת ישראל (הכלה). שלושת הימים לפני חג השבועות נקראים שלושת ימי ההגבלה (עם ישראל התכונן למתן תורה). אנחנו עדיין בתוקף של ספירת העומר ונמצאים בעליה גדולה קרוב לשער החמישים, יום חג שבועות. בשלושת ימי ההגבלה אנו מתכוננים כמו כלה לחתונה, בימים אלה צריך שתהיה הכנה גשמית ורוחנית. כלומר: מסתפרים לקראת החג, טוב לקנות בגד חדש, מומלץ בשבועות להיות בלבוש לבן או בד כמו כלה בחתונה.
🌟 בערב חג השבועות מומלץ לתת צדקה (91 ש"ח כמניין אילן). כי האדם עץ השדה. בנוסף (13 ש"ח כמניין 13 מידות הרחמים) ובסה"כ 104 ש"ח לצדקה. את הצדקה יש לתת לתלמיד חכם אמיתי ועניו (הנותן את התרומה הזאת לתלמיד חכם ,זוכה לחלק מתורתו). זוהי סגולה לילדים שיהיו צדיקים וילכו בדרך התורה וגם לקירוב הגאולה (כשערב חג השבועות יוצא במוצ"ש, יש להקדים ולתת את הצדקה ביום שישי). 
🌟 לפני חג השבועות הגברים נוהגים ללכת למקווה בשביל להיות בטהרה וקדושה לפי חג מתן תורה.
🌟 מומלץ מאוד לקשט את הבית עם ירק ופרחים (ורדים ,שושנים). שהבית יהיה דומה להר סיני שהיה מקושט כך ממתן תורה, עדיף ירק עם ריח שהבית יריח טוב מבשמים (הדסים). 
🌟 לכבוד חג השבועות יש להכין שתי חלות בצורת סולם עם שבעה פסים כנגד שבעה רקיעים שנפתחים בליל שבועות. את החלות יש להכין משתיים וחצי קילו קמח לזכר שתי לחם הפנים שהיו מכינים בשבועות לבית המקדש. החלות בצורת סולם הן סגולה שתפילותינו יעלו לשמים עד כיסא הכבוד, ובורא עולם החתן נותן מתנות ביד רחבה לכל מי מבקש! 
🌟 בשבועות מומלץ לאכול מצה. אכילת מצה בשבועות היא סגולה להינצל כל השנה מעקיצת עקרב.
🌟 לפני הדלקת נרות של חג השבועות (לפני כניסת החג), מומלץ להדליק נרות נשמה לעילוי נשמות קרובינו (כשיוצא חג השבועות במוצ"ש, יש להכין נר נשמה גדול מערב שבת על מנת להעביר אש ולהדליק את נרות החג ואף לבשל במידת הצורך בחג עצמו). שלושת הרגלים (שבועות, סוכות ופסח) הם עת רצון לעילוי נשמתם של הנפטרים ואז יכולים לעשות מצוות חסד של אמת עבור הנפטרים. לאחר הדלקת נרות של החג, מומלץ מאוד למי שיכול/ה, להתחיל בתענית דיבור (מותר לדבר דברי תורה, מותר לדבר דברים בשביל תפקוד הבית, אך לא לדבר דברים בטלים הקשורים בחול וביום יום). ולהתפלל בתהילים בקבוצות (לא בוואטסאפ - ה' ירחם!!! למי שלא יודע/ת, רק עם ספר בלבד! חג זה כמו שבת!).
🌟 מובטח למי שנשאר ער בליל שבועות כל הלילה, בורא עולם יחזיר לו את כל הכוחות וישמור אותו מכל הפורענויות והנזקים כל השנה! 
🌟 מומלץ באחת הסעודות של שבועות (עדיף בבוקר) שהסעודה תהיה חלבית. על השולחן שיהיו מעדני חלב ודבש לזכר התורה, "דבש וחלב תחת לשונך" (שיר השירים). טוב שיהיו על השולחן תפוחים (היות שהתפוח מהיותו ניצן על העץ ועד שנהפך לתפוח בשלמותו, עוברים 50 יום וכך בדיוק זמן ספירת העומר עד שבועות 50 יום). 
🌟 עת רצון בשבועות להתפלל על זרע בר קיימא נוהגים גם להתפלל שיהיה לנו אתרוג כשר ומהודר בחג סוכות הבא.  
🌟 חג השבועות זהו חג מתן תורה. ומשה רבנו ע"ה הוא הדמות המרכזית. הוא היה הגואל הראשון וזאת עת רצון לגאולה שמשה רבנו יהיה גם גואל אחרון שיבוא במהרה לגאול אותנו, אמן כן יהי רצון!

[לוקט מתוך דברי הרבנית מיקלה זצ"ל]

שתפו וזכו את החברים! 😊
👈 זוכה ומזכה 👉

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה