chiddush logo

ר' ישעיה הורוויץ (השל"ה) זצ"ל

נכתב על ידי DoarHamikdash, 7/4/2017

 ר' ישעיה הורוויץ (השל"ה) זצ"ל

 ה'שי"ח - י"א ניסן ה'ש"צ

 

 

רבי ישעיה הלוי הורוויץ נולד בפראג בשנת ה'שי"ח (1558) לרבי אברהם הלוי הורוויץ שהיה תלמיד הרמ"א. השל"ה בילדותו הצטיין בלימודיו כשהוא לומד אצל המהרש"ל - ר' שלמה לוריא ואצל המהר"ם מלובלין בישיבת לולבין. הרב ישעיה שימש ברבנות ואף כאב בית דין במקומות רבים. לאחר מות אשתו החליט לעלות לארץ ישראל על מנת לחזק את היישוב היהודי בארץ, וכך בהיותו בן 63 בשנת ה'שפ"א (1621) הגיע הרב לירושלים והתקבל שם בכבוד רב.

השל"ה באגרתו, מתאר את המסורת על מקום בית המקדש, זאת כנגד אלה המערערים על עצם ישיבת היהודים בירושלים וכך כתב: "מה שתמה על דירתי בירושלים ת"ו... שאין לנו קבלה ודאית איזהו מקום מקדש, ואם כן כל ירושלים בספק כרת...  דע אהובי... מכאן והלאה לא ישמע על פיך, פה קדוש, לדבר כן להוציא לעז על דירת ירושלים [על פי השמועה]... וכל אדם כוזב. הנה באתי... באמיתה של תורה להודיעך דברי אמת. דע! כי מעולם לא היה ספק במקום בית המקדש, כמו שאין ספק שהיה בית המקדש ושיהיה בית המקדש - כך אין ספק במקום בית המקדש - כי הוא זה! ולא היה נתעלם מן העין אפילו רגע אחד. אע"פ שהיתה ירושלים הולכת מממלכה לממלכה מכל מקום לא נפסקה הקבלה והידיעה".

מירושלים עבר השל"ה לצפת ומשם לטבריה שם ספג את תורת הקבלה ובעקבות כך גם כתב את ספר השל"ה, שם נפטר בי"א ניסן ה'ש"צ (1630) והוא בן 72. למקום קבורתו בטבריה, עולים המון העם בער"ח סיוון, על מנת להתפלל לפני ה' על הצאצאים בתפילה שהוא כתב מספר קדמון, תנצב"ה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה