chiddush logo

בשביל מה לקרוא הרבה תהילים

נכתב על ידי טל סייג, 30/11/2016

בס"ד                                       בינ"ו עמ"י עש"ו                                             ב"ה

 

בשביל מה צריך לקרוא בדורות האלו הרבה תהילים:

 

הדורות האלו של סוף האלף השישי הם בחינת הארה של סוף האלף השישי תחילת האלף השביעי שכעניין תנא כוותיה דרב קטינה הוא בחינת שמיטה שבת שמאירה בהארתה לתוך סוף האלף השישי שממנחה גדולה של האלף השישי שלחלוקה ל12 שעות של האלף למאן דאמר שרק שעות האור נחשבות כי בלילה ובליל לא נברא כלום החלה ההארה הזאת כבר ב5542 התקמ"ב (תחילת הופעת החסידויות הגדולות והמהפכה הצרפתית) ולחלוקה ל24 החלה מ5771 התשע"א (המהפך הגדול באומות ערב אביב העמים הערבי באזור המזרח התיכון) ולממוצע המשוכלל 5656.5 התרנ"ז (למניינם 1897 תחילת ייסוד העליות הגדולות לארץ הקודש של כול ישראל) ומשם מתחיל ההארה של השבת שפטור מתחנון כשבת וסוף זמן שחרית של יום שישי וטעונה התפלה אזכרה בסופה של מזמור המזכיר את השבת מזמור תהילים צ"ג, "השם מלך... כ"ו".

 

לכן משום ששבת הוא בחינת מלכות והשם מלך מתחילים להרבות בתהילים שהם בחינת דוד המלך בחינת ספירת מלכות בחינת עולם העשייה שיש בו כהכנות לכבוד שבת קודש הרבה מה לעשות בחינת עבודה שבנפש של התבוננות והתבודדות של הכנות לקדושת השבת הבאה עלינו לטובה.

 

וכעניין זה שאשמורה בלילה הוא עניין האלפים לבריאה האלף הרביעי היה אשמורה ראשונה של הלילה החמישי שנייה והשלישי שבו אנו נמצאים הוא אשמורה אחרונה ואנו החל משנת הת"ש (5700) נמצאים בעלות השחר העולה לו לתוך האשמורה האחרונה לקראת תפלת הנץ או שחרית בכלל של הבוקר בחינת גאולה.

 

לכן אנו נוהגים להרבות בתהילים לקדש את תפלת השחרית הזאת הבאה עלינו לטובה מתוך גאולתם של כלל ישראל ככתוב בסנהדרין שהגאולה משולה לאור הפך חושך הגלות.

 

ושלוש השפעות מעשיות יש לשפע שמוריד התהילים על העולם השפעתנו הכלכלית והביטחונית של הישראל המתגוררים כאן על פני פיסת ארץ הקטנה הזאת במזרח התיכון הנקראת ארץ הקודש ארץ ישראל, ותפילות על עלית המדרגה הרוחנית תורנית ורוח היהדות בקרב העם הזה בכלל בכול תפוצותיו על פני כול כדור הארץ בדורות האלו להארה מתוך החושך הרוחני הכבד השורר בעולם כולו בכלל.

 

לכן יש עניין להתאמצות של כול ישראל בפרטות לקרוא המזמורים השייכים ביום בחודש (5 כול יום בערך) וביום בשבוע (21 בערך) ותיקון הכללי ושלוש מזמורים שתקנו המקובלים כ', קכ"א, ק"ל, והמזמור המכוון לגיל של האדם עצמו, וספר תהילים שלם כול שבת מברכין החודש.

ונזכה להארת התפלת שחרית והבוקר והשבת והגאולה במהרה בימנו. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע