chiddush logo

איך מודים לה'?

נכתב על ידי לעולם אודך, 2/4/2016

 -מה עושים בדקת ההודיה הזאת? איך מודים להשם? 

אכן שאלה משמעותית וחשובה עד מאוד. בעלון זה הבאנו  לפנייך מספר רעיונות כיצד להודות להשם. 
- האם צריך לדבר ממש בפה או מספיק רק לחשוב? 
דווקא הפנייה להשם במילים, בדיבור, היא המאפשרת לנו להוציא דברים מהכוח אל הפועל. הדיבורים הם אלו שיבראו עולמות ויכינו כלים לשפע אליו האדם זקוק. אם את נוהגת לכתוב לקב“ה- תוכלי להקריא לו ית’.
- לפעמים אני מרגישה שליבי אטום וכל הדברים הנפלאים האלה שאני צריכה להודות עליהם אינם נוגעים לליבי כלל...מה לעשות? 
יש מניעות שונות ורבות שמפריעות לאדם להודות לקב“ה: ראשית, קשה לאדם להכיר ולחוש שהקב“ה נמצא איתנו ממש, ולהרגיש את הטובות שהוא גומל בחסדו עמנו בכל עת. גם המצב הקשה בארץ ובעולם, הדאגות, היסורים  והצרות שעוברים על האדם ועל משפחתו משכיחים ממנו לעיתים את חסדי השם ואת הטובות אשר גמלהו. יתר על כן הצרות גורמות לאדם להתרעם על השם ולהיות כפוי טובה אליו ח“ו. בנוסף לכל זאת, מהרגע שהאדם נולד, טובות ה‘ מקיפות אותו מכל עבר והוא גדל איתן עד שחושב אותן לדבר טבעי ומובן מאליו.  איך מתמודדים עם כל אלו? בחרי טובות שגמל לך הבורא יתברך והתחילי להודות עליהן. גם אם זה נראה לך מעושה וחסר רגש, נסי בכל זאת להודות לה‘. אין להתייאש, בריבוי ההודיה יבקעו הדיבורים גם את הלב האטום ביותר ויפוצצו אותו, עד שנזכה ללב יהודי חם ורגיש.

- קול בתוכי אומר לי ללא הרף ’מה כבר יכולה דקה אחת ביום שלי להועיל לחיי..?!‘ 
כשאדם רוצה לעשות מעשה טוב של התחזקות והתקרבות להשם, מיד תוקף ומסית אותו היצר הרע ואומר: ’מה ערך יש למעשה כל כך קטן?‘ אולם באמת, אפשר להרוויח אוצרות נצחיים של קרבה להשם גם  בחמש דקות ואפילו בדקה אחת, אם מנצלים אותה כראוי. נוכל להיווכח בזה, אם נשווה ונראה כמה דיבורים רעים ומזיקים, ר“ל, ניתן לומר בדקה ארוכה זו ח“ו- מכאן נוכל ללמוד מה ערכה הגדול לאין שיעור של דקה אחת המוקדשת כל כולה לדיבורים של הודיה ושבח לבורא העולמים.. 
טעמו וראו כי טוב ה‘...

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה