תפילה לרפואה
ב"ה
תפילה לרפואה, לרבי חיים יוסף דוד אזולאי
זצוק"ל זיע"א:
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ
וֶאֱלוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁתִּתְמַלֵּא רַחֲמִים עַל פב"פ וְיִכְבְּשׁוּ
רַחֲמֶיךָ אֶת כַּעַסְךָ. וּתְבַטֵּל מֵעַל פב"פ כָּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת
וְרָעוֹת: אָנָּא מֶלֶךְ רַחוּם וְחַנּוּן. הִתְמַלֵּא רַחֲמִים עַל פב"פ
הַמּוּטָל עַל עֶרֶשֹ דְּוָי, וְתִרְפָּאֵהוּ רְפוּאָה שְׁלֵימָה, כִּי אַתָּה
בְּרַחֲמֶיךָ רוֹפֵא חוֹלֵי עַמְּךָ יִשְרָאֵל (בגימטריא
ר"ת - רפ"ח למתק ולהעלות רפ"ח ניצוצין). וּתְקַיֶּים בָּנוּ
מִקְרָא שֶׁכָּתוּב יְיָ יִסְעָדֶנּוּ עַל עֶרֶשֹ דְּוָי כָּל מִשְׁכָּבוֹ
הָפַכְתָּ בְחָלְיוֹ (יכוון: כי עֶרֶשֹ ייהפך עשר, דוי יוד). וּלְמַעַן זְכוּת
אַבְרָהָם אָחוּז בְּחֶסֶד, יִצְחָק נֶאְזָר בִּגְבוּרָה, יַעֲקֹב אָחוּז
בְּתִפְאֶרֶת, משֶׁה אָחוּז בְּנֵצַח, אַהֲרֹן בְּהוֹד, תְּרַפְּאֵהוּ רְפוּאָה
שְׁלֵימָה, וְתַצִּיל מִמָּוֶת נַפְשׁוֹ. וּבְכֹחַ שְׁנַיִם וְעֶשְרִים אוֹתִיּוֹת
תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה שֶׁקִּבַּלְנוּ בְּהַר סִינַי, תִּפְתַּח לפב"פ
שַׁעֲרֵי אֲרוּכָה וּמַרְפֵּא, שַׁעֲרֵי בְרִיאוּת, שַׁעֲרֵי גִּילָה, שַׁעֲרֵי
דְּרוֹר, שַׁעֲרֵי הוֹד וְהָדָר, שַׁעֲרֵי זְכוּת אָבוֹת, שַׁעֲרֵי חֶמְלָה,
שַׁעֲרֵי טוֹבָה, שַׁעֲרֵי יְשׁוּעָה, שַׁעֲרֵי כַּפָּרָה, שַׁעֲרֵי לֵב טָהוֹר,
שַׁעֲרֵי מְחִילָה, שַׁעֲרֵי נְעִימוֹת, שַׁעֲרֵי סְמִיכָה, שַׁעֲרֵי עֶזְרָה,
שַׁעֲרֵי פְדוּת, שַׁעֲרֵי צְדָקָה, שַׁעֲרֵי קוֹמְמִיּוּת, שַׁעֲרֵי רְפוּאָה
שְׁלֵימָה, שַׁעֲרֵי שִמְחָה, שַׁעֲרֵי תְשׁוּעָה. וְכָל צִדְקוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָה
הוּא וּבְנֵי בֵיתוֹ יִזָּכְרוּ לִפְנֵי כִסֵּא רַחֲמֶיךָ לְהַמְלִיץ טוֹב
בַּעֲדוֹ, וְאַל תִּתְּנֵהוּ בְּנֶפֶשׁ אוֹיְבָיו, יְיָ יִשְׁמְרֵהוּ וִיחַיֵּיהוּ
לְאוֹרֶךְ יָמִים וּשְׁנוֹת חַיִּים וְשָׁלוֹם:
וִיהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ הַשֵּׁם
הַקָּדוֹשׁ אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה, אֲשֶׁר הוּא יְסוֹד הַכֹּל וְעִיקָר הַכֹּל
וְשֹׁרֶשׁ הַכֹּל, הָיָה הֹוֶה וְיִהְיֶה (יכוון כי יש בו ד' אותיות אלף הא יוד הא
וכוחו גדול פשוט או מורכב לכל דבר וסודו שהוא סוד הייחוד), שֶׁתִּשְׁלַח רְפוּאָה
שְׁלֵימָה לְחוֹלֶה הַזֶּה פב"פ, וְתַעֲמִידֵהוּ עַל עָמְדוֹ וִיחִי
מֵחָלְיוֹ. וְיָדַעְנוּ כִּי אֵין אָנוּ כְדַאִים לְהִתְפַּלֵּל לְפָנֶיךָ עַל
עַצְמֵנוּ, וְכָל שֶׁכֵּן עַל אֲחֵרִים, אָמְנָם שַׂמְנוּ רַחֲמֶיךָ נֶגֶד
עֵינֵינוּ כִּי רַחוּם אָתָּה, וְאַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל פֶּה. לָכֵן
בְּבֹשֶׁת פָּנִים אָתָאנוּ לְבַקֵּשׁ רַחֲמִים וְתַחֲנוּנִים עַל פב"פ הַחוֹלֶה
הַזֶּה. אֵל נָא רְפָא נָא לוֹ, וְתַבְרִיאֵהוּ וְתַחְלִימֵהוּ וּתְחַזְּקֵהוּ
וּתְאַמְּצֵהוּ, וּתְמַלֵּא מִשְׁאֲלוֹת לִבּוֹ לְטוֹבָה. עֲשֵׂה לְמַעַן שְׁמֶךָ,
עֲשֵׂה לְמַעַן יְמִינֶךָ, עֲשֵׂה לְמַעַן תּוֹרָתֶךָ, עֲשֵׂה לְמַעַן
קְדוּשָׁתֶךָ. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי
וְגוֹאֲלִי:
התפילות
לקוחות מאתר היברו בוקס, ספר עבודת הקודש לחיד"א זצוק"ל זיע"א.
ü נא
לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).
סגולות לרפואה
תורת הקבלה מסבירה בהרחבה (1) כי לכל סיבה קיים מסובב –
כפי שמובא בתלמוד: אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה, ולמרות
שניתנה רשות לרופא לרפואת כפי שמובא בספר שמות כא: וְרַפֹּא יְרַפֵּא (2). רפואת
האדם מאת ה' יתברך ובכוח עשיית מצוות ומעשים טובים למשוך הארה ורפואה כמובא בספר
שמות טו: וַיֹּאמֶר אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמַע לְקוֹל ה' אֱלוֹהֶיךָ וְהַיָּשָׁר
בְּעֵינָיו תַּעֲשֶׂה וְהַאֲזַנְתָּ לְמִצְוֹתָיו וְשָׁמַרְתָּ כָּל חֻקָּיו כָּל
הַמַּחֲלָה אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְמִצְרַיִם לֹא אָשִׂים עָלֶיךָ כִּי אֲנִי ה' רֹפְאֶךָ:
וכן מובא בתלמוד מסכת ברכות דף ה: אם רואה אדם שיסורין באין עליו יפשפש במעשיו שנאמר:
נַחְפְּשָׂה דְרָכֵינוּ וְנַחְקֹרָה וְנָשׁוּבָה עַד ה' (איכה ג),
פשפש ולא מצא יתלה בבטול תורה, שנאמר: אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר תְּיַסְּרֶנּוּ
יָּהּ וּמִתּוֹרָתְךָ תְלַמְּדֶנּוּ (תהילים צד).
ובתלמוד במסכת ראש השנה דף טז מובא: אמר רבי יצחק ארבעה דברים
מקרעין גזר דינו של אדם אלו הן צדקה, צעקה, שינוי השם, ושינוי מעשה, צדקה דכתיב:
וּצְדָקָה תַּצִּיל מִמָּוֶת (משלי י), צעקה דכתיב: וַיִּצְעֲקוּ אֶל ה' בַּצַּר לָהֶם
מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם (תהילים קז), שינוי השם דכתיב: שָׂרַי אִשְׁתְּךָ לֹא
תִקְרָא אֶת שְׁמָהּ שָׂרָי כִּי שָׂרָה שְׁמָהּ: וּבֵרַכְתִּי
אֹתָהּ וְגַם נָתַתִּי מִמֶּנָּה לְךָ בֵּן (בראשית יז), שינוי מעשה
דכתיב: וַיַּרְא הָאֱלוהִים אֶת
מַעֲשֵׂיהֶם כִּי שָׁבוּ מִדַּרְכָּם הָרָעָה וַיִּנָּחֶם הָאֱלוהִים עַל הָרָעָה
אֲשֶׁר דִּבֶּר לַעֲשׂוֹת לָהֶם
וְלֹא עָשָׂה (יונה ג), ויש אומרים אף שינוי מקום דכתיב: וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם
לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר
אַרְאֶךָּ: (בראשית יב).
ובתלמוד במסכת שבת דף קנו, מובא כי מזלו של אדם משתנה
בהתאם למעשיו.
להלן סגולות לרפואה מספרים קדמונים:
אמירת מאה ברכות ביום, וברכת אשר יצר בפרט,
מסוגל מאוד להמשיך רפואה.
ובספר סגולות ישראל מובא כי שמירת שבת כהלכתה (3), רפואה
בדוקה לכל החולאים. וירבה בנתינת צדקה כמו שכתוב: וחטאתך בצדקה פרוק (דניאל ד) וכן
ילמד בספר:"תנא דבי אליהו".
יתחזק החולה
בכל כוחו להתפלל על עצמו בדמעות, ובכל עת יאמר בכוונה: רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי
וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:
רְפָאֵנִי
יְיָ וְאֵרָפֵא הוֹשִׁיעֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה כִּי תְהִלָּתִי אָתָּה.
בתלמוד מסכת בבא בתרא דף קטז:
דרש ר' פנחס בר חמא כל שיש לו חולה
בתוך ביתו ילך אצל חכם ויבקש
עליו רחמים שנאמר: חֲמַת מֶלֶךְ מַלְאֲכֵי מָוֶת וְאִישׁ חָכָם יְכַפְּרֶנָּה
(משלי טז).
ובספר סנסן ליאיר (הספר ניתן להורדה באתר היברובוקס) הנכתב ע"י
החיד"א הקדוש זיע"א דברים המועלים לרפואה (חלקי): ייחד עשרה אנשים
שיתענו ויקראו תהלים בנעימות לרפואתו (4), פדיון נפש ע"י ירא שמים וחכם (על
מעלת פדיון הנפש, ניתן לשמוע את הרצאתו של הרב
משה ארמוני). יתנו צדקה בעדו כאשר יכלו שאת (טוב מאוד לתת צדקה לזכות החולה,
בכול יום חול-בקופת הצדקה אשר בבית, ועדיף לומר בטרם נתינת הצדקה: הרני נותן צדקה
זו לזכות ולרפואת פב"פ, יהי רצון שזכות מצוות הצדקה תעמוד לו ויזכה להתברך
ברפואה שלמה אמן, את תוכן הקופה עדיף להעביר לעניים הגונים), ושינוי שם על ידי חכם
ירא שמים בכוונה גדולה, להמשיך לו נפש חדשה מקדושה (5).ובספר "תפילות
וסגולות" של הבן איש חי: טוב לעשות תיקון כרת לחולה ע"י לימוד תורה של
עשרה בני תורה, במשך לילה שלם עד עלות השחר, ובתום הלימוד יאמרו ל"ז פרקי
תהילים ואת התפילה הכוללת -י"ג מידות רחמים (סדר פרקי התהילים והתפילה
מופיעים ברוב ספרי התהילים).
הערות:
1. ראה ספר שערי קדושה למקובל רבי חיים ויטאל
זצוק"ל זיע"א, וכן בהרחבה בסדרת הספרים: שיעורים בספר התניא (הסדרה מכילה אוצר עצות והסברים-בשפה השווה לכל נפש- מומלץ לקרוא).
2. להכוונה ויעוץ (חינם)
ניתן להיעזר בארגון עזרה למרפא – בראשות
הרב פירר בטל:03-5777000
כמו כן מומלץ מאוד לראות את הסרט נס רפואי מאתר שופר
3. לימוד הלכות שבת הינו מרכיב חשוב בשמירת השבת, ארגון איילת השחר מקיים לימוד טלפוני לנשים עם נשים 073-2322222 , וגברים עם גברים בטל: 1-800-202-502
וכן
ניתן להיעזר במרכז מידע יהדות לכל שאלה 02-5811911 ובארגון ערכים המקיים סדנאות – המומלצות בחום! למגזר שאינו דתי, בנושאים מגוונים, טל':03-5793035
4. ניתן להיעזר במוקד תהלים
ארצי, אומרים תהלים בשבילך (חינם) 1-700-700-721
5. בטרם שינוי שם, מומלץ לשמוע את הרצאתו של הרב יוסף צבי בן
פורת באתר אמונה בנושא שמות, וכן את הרצאתו של הרב זמיר
ü נא
לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).