chiddush logo

עצה לזיכוי הרבים (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאל אליעזר, 7/10/2010

 אני  גר   בשכונה מעורבת,   בה  חיים  בצוותא  אנשים   שומרי   מצוות  ואנשים   שלצערינו עדיין לא שומרים מצוות,  (אני כמובן   שייך לקבוצה    ששומרת   מצוות)    מידי פעם   אני  רואה  בתיבת  הדואר   שלי  פרסומות     לא   כשרות,  מסיבות שונות,  (בעיקר מסיבות   של   חוסר צניעות)   והדבר  מעורר   בי זעם וצער כאחד,    ואני זורק  את  הפרסומת   מייד  לפח,   אך אינני  מסתפק בכך,   הרי מן הסתם   אם  מחלקים  בתיבת הדואר  שלי   פרסומת לא צנועה-    גם  בתיבות  הדואר   האחרות  בשכונה  שלי מחלקים   פרסומות   לא צנועות,   ואני עובר   מבית לבית   בשכונה  שלי, מוציא   את  הפרסומות מתיבות הדואר   וזורק אותם   לפח.

אני חושב   שכל אחד שגר  בשכונה מעורבת  צריך לאמץ   את  ההנהגה  החשובה  הזו,  ובכל פעם שהוא רואה   בתיבת  הדואר שלו  פרסומת  או עיתון   לא צנועים-   שלא יסתפק   בכך  שיזרוק   את העיתון    "שלו"   לפח,  אלא  שיעבור מבית לבית בשכונה  שלו    ויזרוק  גם  את  שאר העתונים   או  הפרסומות    לפח,   ודומה   שקשה   למצוא   זיכוי הרבים   גדול מזה,   שהרי האדם  מציל  את  הרבים  מלעבור  על  איסור   "לא  תתורו",   ובזכות  מעשה  זה    נזכה  לתוספת   "אויר נקי",   לביעור     רוח הטומאה מן הארץ,    ולהוספת   קדושה  וטהרה   בעם  ישראל. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
אבי רבינוביץ (8/10/2010)
מצאתי מקור שמדבר על שאלה זו:
אמרי יעקב סי' ד הערות אמרי יעקב אות נ.
מידי אביר (7/10/2010)
ייתכן שיש בכך איסור גזל. תיבת הדואר הפרטית של כל אחד היא כמו חצרו, ולכן הדפים המונחים בו נקנים לו בקניין חצר. אף על פי שזו חצר שאינה משתמרת, יש אומרים שאם דעת אחרת מקנה, גם חצר שאינה משתמרת קונה (רמ"א חו"מ סי' רמג סעיף כא).
ציורים לפרשת שבוע