chiddush logo

מרן רבנו עובדיה יוסף זצק"ל - דברי הספד והתעוררות שנמסרו לאחר הסתלקותו

נכתב על ידי עצה בפרשה, 14/10/2015

 ד'  מרחשוון                                                                                                         פרשת לך לך                                                                                                תחל שנת עוצמת" דגאולתא

                                                      דברי הספד והתעוררות על המאור הגדול, פוסק הדור, רבנו עובדיה יוסף זצק"ל ראש כל בני הגולה

התלבטתי אם בכלל לכתוב ולהפיץ את אשר על לבי כי פשוט שאיני ראוי לדבר על גדול הדור שאיננו עוד אתנו בחיים אבל החלל הגדול שנוצר לא השאיר בררה אלא לשתף אתכם, אחיי ורעיי היקרים, ברגש המר מיום ג'מר חשוון שבו הסתלק מרן זצק"ל בסערה השמימה לגנזי מרומים. אכן, מר ממר, היום הנמהר והנורא, בו נכבה הנר האמצעי של המנורה.  

ישתבח שמו של ה' הטוב הגדול והנורא שזיכנו מידי פעם להתפלל עם מרן זצ"ל תפילת מנחה גדולה, הייתם צריכים לראות באיזה פשטות גדול הדור מתפלל מנחה, מורם מהעם וביחד עם העם. היו ימים שהייתי מגיע לבתו והיה ברית לפני המנחה והוא היה יושב סנדק, אם כל גדולתו ראיתי רק ענווה ופשטות. הייתם צריכים לראות באיזה אהבה ורכות הוא היה מחזיק ומסתכל על הרך הנולד שנכנס בבריתו של אברהם אבינו - כאילו זה בנו!

ממה ששמעו אוזניי בעת ההספדים וממה שחזו עיניי כי מזקנים אתבונן בעת שלוונו את מיטת מרן זצ"ל, נראה כי טרם נראה דבר כזה בארץ ובכלל בדורות האחרונים. כ- מיליון אנשים ונשים זקנים וטף ליוו אותו בדרכו האחרונה ובכו את שריפת ה' עם כל בית ישראל שהצליחו להגיע וכאלה גם שנשארו בבתים ושמעו דרך ערוצי התקשורת, פשוט כולם: חילוניים, דתיים, אשכנזים, ספרדים, חסידים, דתיים לאומיים ושארית עמך ישראל. אבל לא רק זאת אלא גם בעולם כולו בכל קצה תבל שמעו את דבר ה', איזה קידוש שם שמים שלא היה כמותו!

צריך להבין, מה ההסבר לכך שכולם מרגישים פתאום חסרון כזה גדול כאילו משהו נחסר מקרבם. אלא נראה לומר, שלמרן זצ"ל הייתה בחינה של משה רבנו ע"ה שכל נשמות ישראל כלולים בו כמובא בזוהר הקדוש. וכפי ששמעו אוזניי את הרב ברלנד שליט"א (מחסידות ברסלב שנמצא כרגע במרוקו): "משה רבנו ירד בגופו של הרב עובדיה יוסף שבדורנו". וע"פ זה יובן החלל הגדול שנוצר בעולם ובכל אחד ואחד מאתנו בהסתלקותו של מרן זצק"ל. אשרינו מה טוב חלקנו שזכינו להיות בדור הזה.

דע, שתמיד אדם צריך להסתכל על מה שעובר על חיי ביחס לתורה הקדושה כי כול הכול כתוב בה בצפונות וברמזים. והנה, לא בכדי מרן זצ"ל התאשפז ימים ספורים לפני סוכות והחמיר מצבו בפרט בעת הושענא רבא שזה הזמן שקוראים את המדרש הנפלא על משה רבנו ע"ה שנשמתו לא רצתה לצאת מגופו הקדוש. מה שנראה שגם נשמתו של מרן זצ"ל לא רצתה לחזור לכור מחצבתה מתחת לכיסא הכבוד ולמרות שהשלים ימיו ושנותיו של מרן זצ"ל שהרי ידוע שבחול המועד סוכות מלאו לו 93 שנים מלאים כי הקב"ה משלים שנותיהם של צדיקים כמובא במדרש. אבל לא רק זאת בלבד אלא גם זה העת שמסיימים את התורה כולה  ואפשר שרמז לכך שהספיק להשיג בחיי חיותו את כל פרד"ס(פשט רמז דרש וסוד) התורה. ואין לחשוב שמרן זצ"ל היה בקיא רק בהלכה אלא גם בסוד היינו בתורת הקבלה כפי שסיפר לנו הרב המקובל אורי נורי שליט"א מישיבת "נהר השלום" בירושלים תלמידו של המקובל הרב מרדכי שרעבי זצ"ל שמרן זצ"ל היה לומד עם הרב שרעבי קבלה בלילות במשך שנים רבות עד שאמר לו: די, הקבלה מונחת בראשך, לך תלמד הלכה לעם! ולא רחוק הזמן שפועלו וכתיבתו בסוד הדברים עוד יתגלה!

וחסד גדול עשה עמנו ה' שנתן לנו להתפלל על מרן זצ"ל וע"י כך ראינו בחוש את כוחה של תפילה, כוחה של צדקה בכך שהאריך הבורא יתברך ימיו עד היום המר ממר, וע"י כך נוצרה אחדות נפלאה בעם ישראל ואפילו הרחוקים מדבר ה' התחילו להבין שמדובר באיש גדול שאין לו מחליף כרגע, וכל זה בזכות עמלו בתורה ואהבתו לעם ישראל! ומי יודע, ואולי עקב כך נמנע הגזירה משונאי ישראל כי ידוע שבתקופה זו ריחפה סכנה מלחמה באזורנו בגלל הפגיעה הקשה ביותר בעולם התורה כי בזה גברו ידי עשו, ממש חסד גדול!.

והנה תקופה זו של ההתעוררות והתפילות בעם ישראל נמשכה בין סוכות ליום ג' במר חשוון פרשת 'לך לך' כי אפשר שהיה לו גם בחינה של אברהם אבינו ע"ה שהיה יחיד בדורו שהפיץ את האמונה באל אחד כמו שדרשו חז"ל(ב"ר פל"ט, א-ב) על הפסוק: "לריח שמניך טובים שמן תורק שמך"(שיר א), למה היה אברהם אבינו דומה? לצלוחית של אפופילסימון(שמן מור) מוקפת צמיד פתיל ומונחת בזווית, ולא היה ריחו נודף. 
כיון שהייתה מיטלטלת, היה ריחו נודף. כך, אמר הקב"ה לאברהם אבינו, טלטל עצמך ממקום למקום, ושמך מתגדל בעולם. אחיי ורעיי! מרן זצ"ל עוד שהיה צעיר בימים טלטל עצמו ממקום למקום והפיץ את התורה הקדושה וחיזק את העם באמונה בקב"ה שאין עוד מלבדו והרים את קרן התורה בכל אתר ואתר עד שהחזיר עטרה ליושנה, כידוע. והנה לפלא הדבר, ברבות השנים התגדלו ונהיו עוד ועוד אברכים בני תורה, מוסדות תורה, כוללים, דיינים, בעלי בתים שקובעים עיתים לתורה וכל זה בזכות מרן זצ"ל. וזה בחינת את 'הנפש אשר עשו בחרן' כפי שפירש רש"י 'שהכניסן תחת כנפי השכינה' היינו קרבם למי שאמר והיה העולם וע"י כך יתגדל שמו של הקב"ה בעולם בזכות מעשיו והתקיים בו הפסוק(תהילים מה, יב): " ויִתאַו המלך יָפיֵך" וגו'. ורמז לכך נמצא בשמו של מרן זצ"ל 'עובדיה יוסף' גימטרייה 'אברהם' כולל האותיות כי הוא בחינת אברהם שגילה כבוד מלכותו בעולם בחייו ובמותו!

אחיי ורעיי היקרים! זה הזמן להתעורר ולעורר, לקרב ולהתקרב, לחזק ולהתחזק, לשמור ולשמר, להרים ולרומם את קרן התורה מעלה מעלה שהייתה חשובה למרן זצק"ל יותר מכל כי התורה והמצוות הם חיינו ואורך ימנו, הם העיקר וע"י כך נעשה נחת רוח ליוצרנו ורצון בוראנו ונזכה לראות את הגאולה הקרובה ברחמים גדולים, במהרה בימינו, ומשיח צדקו יגלה כבוד מלכותו בעולם לעד ולעולמי עולמים, אמן, סלה, ועד.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע