chiddush logo

וידוי ובינוניים (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אברהם, 14/9/2010

 שלום לכולם

התעוררו אצלי שתי שאלות

1.  לגבי יו"הכ כידוע תהליך התשובה יש בו 4 שלבים : חרטה, וידוי, קבלה לעתיד ועזיבת החטא

לפחות בוידויים שאני ראיתי של יו"כ לא ראיתי קבלה לעתיד ולא חרטה רק ודוי על חטאים שעשינו. כאשר הרמב"ם אומר בפירוש כי צריך להגיד חטאתי עויתי ... ניחמתי על מעשי ואיני חוזר לדבר זה .

איך יכול להיות שיו"כ יום תשובה מיוחד בשנה ואין תשובה כמו שצריך. שמעתי תירוץ לכך שיו"כ הוא מיוחד בכך שביום עצמו מספיק להתוודות ולא צריך תהליך תשובה מלא.

מה דעתכם ? לפי הרמב"ם יו"כ הוא יום תשובה ווידוי ולא רק וידוי

2. לפי ההסבר שבראש השנה נפתחים 3 ספרים וכו' יוצא שתיאורטית יו"כ הוא רק לבינונים שבהתפלגות נורמלית זה 1/3 מהעם הםא הגיוני שברעיון יו"כ הוא רק ל1/3 מהעם ?

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (2)
אברהם (14/9/2010)
זה נכון מה שאתה אומר אבל רעיונית מחשבתית אמור להיות רק 1/3 אני מתכוון שזה לא תשובה להגיד שכנראה הרוב הוא בינוני כי אנחנו לא יודעים זה נכון בפועל שאף לא אחד יוכל להתחמק מיום הכיפורים אך רעיונית זה עדיין 1/3
אריאל אליעזר (14/9/2010)
רציתי להעיר הערה קטנה- אין זה נכון שיום הכיפורים הוא רק לשליש מעם ישראל, היות שרוב עם ישראל נכנסים לגדר זה של "בינוניים" , כך שיום הכיפורים מיועד לרובו של עם ישראל.
ציורים לפרשת שבוע