השמדה המונית בתורה - חס וחלילה !
נכתב על ידי משה אהרון, 21/8/2025
בס"ד.
כל "השמדה" שבתורה- דקלרציה לארץ וביצוע אך לשמיים.
----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
בפרשת עיר הנידחות וגם בפרשיות אחרות
התורה ביקשה לכתחילה להניח תשתית קטוגורית של שלילה מוחלטת של מצבי עברה קיצוניים.
ומשום שמדובר בהפרות יסוד המקעקעות אושיות של תורה ואלוהות,הטילה עלינו לכאורה גם את ביצוע
התורה ביקשה לכתחילה להניח תשתית קטוגורית של שלילה מוחלטת של מצבי עברה קיצוניים.
ומשום שמדובר בהפרות יסוד המקעקעות אושיות של תורה ואלוהות,הטילה עלינו לכאורה גם את ביצוע
הביעור - ההשמדה.
אלא שעשתה כן עם שורה של פרמטרים של זהירות על זהירות הן בשלב החקירה והן בהמשך במשפט עצמו.
כך שאף פורום אנושי לא יכול להגיע במיצוי נכון של הפרמטרים כאמור להחלטה חיובית - להשמיד.....
אם כך .לכתחילה ובדיעבד ביקשה התורה לומר : הביצוע של ההשמדה ישאר תמיד בידי שמיים .
כך שאף פורום אנושי לא יכול להגיע במיצוי נכון של הפרמטרים כאמור להחלטה חיובית - להשמיד.....
אם כך .לכתחילה ובדיעבד ביקשה התורה לומר : הביצוע של ההשמדה ישאר תמיד בידי שמיים .
אתם - מטודית ,תעשו השתדלות ומירב לחקור ולשפוט, אך אין סיכוי שתגיעו לרמת חקירה והחלטה מספקים לגזר דין של השמדה וודאי המונית .
אז כל כוונתה של התורה לכתחילה הייתה אך להרים קול הצהרתי רם ומהדהד.
ולהותיר לבסוף את ביצוע העונש של השמדה אך בידי שמיים.
כך שאף פורום אנושי לא יכול להגיע במיצוי נכון של הפרמטרים כאמור להחלטה חיובית - להשמיד.....אז כל כוונתה של התורה לכתחילה הייתה אך להרים קול הצהרתי רם ומהדהד.
ולהותיר לבסוף את ביצוע העונש של השמדה אך בידי שמיים.
אם כך .לכתחילה ובדיעבד ביקשה התורה לומר : הביצוע של ההשמדה ישאר בידי שמיים .אתם - מטודית תעשו השתדלות ומירב אך אין סיכוי שתגיעו לרמת חקירה והחלטה מספקים לגזר דין של השמדה וודאי המונית .
אז כל כוונתה של התורה לכתחילה אך להרים קול הצהרתי רם ומהדהד.
ולהותיר לבסוף את ביצוע העונש של השמדה אך בידי שמיים.
משל : מה שאין ביד "האולהים" הקטן בארץ - להיותו מסוגל לשפוט ולהחליט
[ולאחר שניסה ולא הצליח ] הפרורגטיבה של האלוהים העליון שבשמיים ,נכנסת שוב לתמונה ועושה מלאכתה. בין לזיכוי מוחלט לבין השמדה......
היסטורית אף פעם לא השכילו חקור ולבצע השמדה בפועל של עיר נידחת ......
הכל כאמור הצהרות בעבור הארץ - ולחיוב במעשה הנורא אך בדין שמיים ובידי שמיים .
ולא רק לעניין עיר הנידחת, אלא גם לענינים דומים אחרים.
משה אהרון.
היסטורית אף פעם לא השכילו חקור ולבצע השמדה בפועל של עיר נידחת ......
הכל כאמור הצהרות בעבור הארץ - ולחיוב במעשה הנורא אך בדין שמיים ובידי שמיים .
ולא רק לעניין עיר הנידחת, אלא גם לענינים דומים אחרים.
משה אהרון.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)