chiddush logo

השלמה- איסור תמונת כל

נכתב על ידי משה אהרון, 5/8/2025

בס"ד.


 השלמה - לאיסור תמונת כל  .
--------------------------------------------
המקרא:
-------------
וְהָאִישׁ מֹשֶׁה, עָנָו מְאֹד--מִכֹּל, הָאָדָם, אֲשֶׁר, עַל־פְּנֵי הָאֲדָמָה.  {ס}  

לֹא־כֵן, עַבְדִּי מֹשֶׁה:  בְּכָל־בֵּיתִי, נֶאֱמָן הוּא.  ח פֶּה אֶל־פֶּה אֲדַבֶּר־בּוֹ, וּמַרְאֶה וְלֹא בְחִידֹת, וּתְמֻנַת יְהוָה, יַבִּיט; וּמַדּוּעַ לֹא יְרֵאתֶם, לְדַבֵּר בְּעַבְדִּי בְמֹשֶׁה.  ט וַיִּחַר־אַף יְהוָה בָּם, וַיֵּלַךְ.  

הדברים:
--------------
 הנה כי כן יש "אדם" אחד  מחוץ לפני האדמה שענו ממנו
 ממשה .[הערת אגב לעניין אחר]
 ובמה התבטאה ענוונותו של משה  . שהיה  משל קושר [מסתיר] עצמו בעניבה - בעטיפה - להיסתר מבני אדם . 
שבמראהו היה "הוד" שכל אדם ראוי "נמס" ממנו . ולא היה לו נוח למשה.....
 הנה כי כן ,בצד הפשט של : "ענו מכל אדם",  קיים גם המובן הבא :  שהיה ניסתר ונחבא מכל אדם ....
 ואכן כשירד משה מסיני בפעם השנייה ופניו קרנו .
 לא היה לו למשה נוח  שאנשים "מסונוורים"...
  ומיהר הוא לשים על פניו מסווה .
 הנה כי כן ,מי שבתמונת ה' הביט. הביט בנצח של האין סוף ,
 לעולם לא יהין להפוך עצמו : ל"תמונה" - כנגד בני אדם או להרשים בני אדם....
 ומדוע זה הילולת התמונת כל, בכל כתב מצוי של קודש ?......


יש אולי המנופפים או הנאחזים  בדבר הנביא שלהלן:

 כ וְנָתַן לָכֶם אֲדֹנָי לֶחֶם צָר, וּמַיִם לָחַץ; וְלֹא־יִכָּנֵף עוֹד מוֹרֶיךָ, וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת אֶת־מוֹרֶיךָ.  כא וְאָזְנֶיךָ תִּשְׁמַעְנָה דָבָר, מֵאַחֲרֶיךָ לֵאמֹר:  זֶה הַדֶּרֶךְ לְכוּ בוֹ, כִּי תַאֲמִינוּ וְכִי תַשְׂמְאִילוּ.
 
ואין באמור דבר וחצי דבר,  המצדיק את היללת  התמונות של רבנים על כל  דף.
 וודאי  "דף קדושה".
 
עם זאת יש גם את הפאזה הצנועה האחרת :
 
שיש, בדרך כלל הבטה בפניו של אדם גדול  ראוי וזך ..
 אותה הקורנת ונוסכת באדם אחר - אנרגיה אלוקית מיוחדת .... . 
במה דברים אמורים, בהבטה באדם עצמו במצבים של תקשורת טבעית ויצירת יחס של טוב - בין אדם לאדם....
ןהנותן - [צדקה]
 והאומר [גאולה].
 משה אהרון.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה