על ה"כמוס" ועל ה"חתום"
נכתב על ידי משה אהרון, 20/9/2023
בס"ד.
על ה"כמוס" ועל ה"חתום".
-----------------------------------------.
הֲלֹא-הוּא, כָּמֻס עִמָּדִי; {ר}
חָתוּם, בְּאוֹצְרֹתָי. {ס}
חָתוּם, בְּאוֹצְרֹתָי. {ס}
וכי מה הוא "כמוס". ?
ומה הוא "חתום" . ?
אלא. פירושם של שני מושגים אלה נופל על משמעות המשכם.
"כמוס" קשור רעיונית - ל" עמדי" .
"עמדי", משמעותו כחלק ממנו. - מבקב"ה.
והוא אותו הכמוס ,לעולם לא נגלה לבני אדם בבחינת הנסתרות אך לה' אלוהינו [כמדומה שגם לא בכדי המילה "כמוס" מוזכרת רק פעם אחת בתנך - וכאן בלבד...]
מנגד המילה "חתום" הולכת אחר "אוצרותי".
ואוצרותיו של הקב"ה נועדו לבני אדם.
וכך כל "חתום" סופו שיתגלה על ידי בני אדם. אותם העמלים באמת בידיים נקיות , בשקידה ויגיעה ראויים.
וכל "חתום", סופו שיהא נגלה בבחינת :"והנגלות לנו לבנינו...."
כמובן, שהאוצר הגדול של הקב"ה - היא התורה .
ואשר בה נחתמו עד עת קץ : שלל אורות וניצוצות, אותם השייכים לעולם העתיד.
עד כי גם מורה הקב"ה לנביא ישעיה לאמור :
צ֖וֹר תְּעוּדָ֑ה חֲת֥וֹם תּוֹרָ֖ה בְּלִמֻּדָֽי׃
צור תעודה - יצירה בכתב - ייעודית לעתיד
חתום ,בהמשך לדברי תורה שגם הם מצריכים לימודים ייעודיים לגלותם......
וכך גם הנביא דניאל :
וְאַתָּ֣ה דָֽנִיֵּ֗אל סְתֹ֧ם הַדְּבָרִ֛ים וַחֲתֹ֥ם הַסֵּ֖פֶר עַד־עֵ֣ת קֵ֑ץ יְשֹׁטְט֥וּ רַבִּ֖ים וְתִרְבֶּ֥ה הַדָּֽעַת׃
"ישוטטו רבים" - רבים מבני העם הפשוט משל "ישוטטו" בדברי תורה לגלות את ה"חתום" והכל בעת שבה כם תרבה הדעת בדרך למלאה הארץ דעה את ה'.
תורת העתיד שתהא אורו של העולם לא תבוא מאותם הדשים אך בתלמים חרושים . לא משם יחל המעוף הגדול, הנסיקה לגבהים...
קראו באתר נכבד זה .וראו עד כמה היומרה שבשמו, אכן מתמממשת עד כמה,באמת יש "חידושים" אשר יחשבו כאותם שהם מתחום ה"חתום" המקרבים אכן גם את עת הקץ והגאולה.......
עוד מהנביא דניאל :
וַיֹּ֖אמֶר לֵ֣ךְ דָּנִיֵּ֑אל כִּֽי־סְתֻמִ֧ים וַחֲתֻמִ֛ים הַדְּבָרִ֖ים עַד־עֵ֥ת קֵֽץ׃
כך או כך .
לא !
אל תרתעו ממחדשי חידושים.
שגם ממילא, "נפת האלוקים תנפה לבסוף את כל ה"מוץ"....
ולבסוף :
חידת השואה היא מתחום ה"חתום".
להוותנו.קמו אנשי דת לטאטא אותה ואת סוגייתה לתחום
ה"כמוס" כאמור ......................
ואין לך דבר המסיג יותר ואחור את הגאולה.........
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)