chiddush logo

"אושיה סוחפת ושגויה בהיקפיה"

נכתב על ידי משה אהרון, 17/8/2023

 בס"ד.

 "אושיה סוחפת ושגויה בהיקפיה".
-----------------------------------------------.

 מה שמכונה "אמונת חכמים"  הפכה לאושיה סוחפת ושגויה בהיקפיה הכמעט מוחלטים.
 לא פעם מסיגה היא את גבול האמונה המלאה בהשגחה.
 לעניות דעתי על כך שילמנו די והותיר - בגלות אלפיים  ובשואה נוראה.
 ועוד נשלם מחירים כבדים משום שנתפסנו לאיוולת  כי גם ה"חכמים" של היום  ראויים הם להיחשב כאותם חכמינו ז"ל ,שהאמונה בהם הפכה מוחלטת.
 
להלן מלוא המקור התורני שבפרשתינו כולל הפתיח החשוב והסיפא הלא פחות חשובה .
להבנת המכלול כולו לאשורו.

כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט, בֵּין-דָּם לְדָם בֵּין-דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע--דִּבְרֵי רִיבֹת, בִּשְׁעָרֶיךָ:  וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ--אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ.  ט וּבָאתָ, אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם, וְאֶל-הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם; וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ, אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט.  י וְעָשִׂיתָ, עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ, מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה; וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ.  יא עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ--תַּעֲשֶׂה:  לֹא תָסוּר, מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ--יָמִין וּשְׂמֹאל.  יב וְהָאִישׁ אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה בְזָדוֹן, לְבִלְתִּי שְׁמֹעַ אֶל-הַכֹּהֵן הָעֹמֵד לְשָׁרֶת שָׁם אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אוֹ, אֶל-הַשֹּׁפֵט--וּמֵת הָאִישׁ הַהוּא, וּבִעַרְתָּ הָרָע מִיִּשְׂרָאֵל.  יג וְכָל-הָעָם, יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּ; וְלֹא יְזִידוּן, עוֹד

 להלן סדרת שאלות מנחות להגיע לטעמנו,למחוזות המזוקקים
 של אמיתה של תורה.

1. מה הוא אותו ה"יפלא" שמתחיל ופותח את זה השער המיוחד ....
2. מדוע התורה החלה "בדבר" וסיימה "בדבר". דווקא בהתייחס ל"שופט".
3.   מדוע ההיררכיה : "דבר", "תורה" ו"משפט".
4. מדוע סדרת הפעלים : "להגיד". ל"הורות" ו"לומר".
 5. מדוע "שודך" הפועל ל"הגיד" דווקא ל"דבר" ". ל"הורות" לתורה ו"לומר" למשפט.
6 .מדוע התורה לא הסתפקה אך בתווך [של הציטוט הנ"ל].
    אותו המבסס לכאורה :"אמונת חכמים".
,
 ישנן עוד שאלות .
 אלא שמקום  שהאוזניים אטומות לשמוע : "שיר חדש" ולראות : "אור חדש".
 משל "ימות המשיח" אין בהם מהפכה וחידוש מפליג
 מוטב להסתפק לפחות בעניין זה אך בשאלות .
 והירא את דבר ה' ותורתו לא ינוח עד אם יגיע לכלל תשובות המניחות את 
 הדעת .
 משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה