מדרשים לפר' ויקרא
משה אהרון , (17.03.2021)
מדרש : "ויקרא"
==============.
בס"ד.
אחרי שאמר משה :
"ראו קרא ה' בשם בצלאל....".
אמר לו הקב"ה :
הוא שחשב מחשבות
לבנות המשכן וכליו.
נקרא בשם.
אתה שכבר ידעתיך בשם
ושאתה חושב מחשבות
לבנות שמיים וארץ..
דין הוא שתקרא אתה עצמך
להיכנס ואחר כבוד למשכן.
לפיכך לאחר הקמת המשכן
והשכנת השכינה בתוכו
נאמר בפתח חומש ויקרא :
"ויקרא אל משה...."
משה אהרוןמדרש - "ויקרא וה"א" הזעיראמשה אהרון , (17.03.2021)
מדרש ויקרא - ה"א" הזעירא
=======================
בס"ד.
אחרי שהוקם המשכן ונמלא בכבוד ה' .
והשכינה ריחפה מעליו - מעל
נקרא משה להיכנס.
מיד התחנן משה וביקש שלא להיכנס ראשונה
אמר לו משה לקב"ה אתה נגלת עלי ראשונה
באש שאינה מאכלת דבר ואפילו לא סנה
והנה עתה מבקש אתה
להתגלות אלי ואל כלל ישראל .
באש אחרת שמאכלת בשר ודמים .
מיד הפיס דעתו הקב"ה :
וקרא לו בקריאה מסוייגת
של "א" זעירא
לאמור : אש האלוהים המסומלת באות "א".
אש זו תהא לפי שעה זעירא - ובבחינת הוראת שעה.
לימים בבית שלישי שייבנה בקרוב .
ישוב הקב"ה לקרוא למשה
והפעם ב"א" רבתי .
שאז האש תהא אחרת .
אך אש של אור לכל
העולם.
משה אהרוןהשגגה והאשמה של כל נשיא בישראלמשה אהרון , (17.03.2021)
משה אהרון <[email protected]>
בס"ד.
"אשר נשיא יחטא" ראשי תיבות : "אנ"י
=========================
"אֲשֶׁר נָשִׂיא יֶחֱטָא
וְעָשָׂה אַחַת מִכָּל מִצְוֹת ה' אֱלֹהָיו אֲשֶׁר לֹא תֵעָשֶׂינָה
בִּשְׁגָגָה
וְאָשֵׁם."
שהחטא הבסיסי הגדול ביותר
של איש הכח והשררה.
היא "כימות כל מהותו"
לכלל : "אני". [ראשי תיבות -אשר נשיא יחטא]
זו אם כל האשמות.
הנה כי כן, כשבראש מעייניו של איש הכח והשררה
הוא ה"אני" הפרטי .
כי אז מנעד שגגותיו יכול לכלול את כל מצוות התורה.
ולכן על בסיס האמור האשמה איננה על שגגותיו .
אלא על מה שהוביל לכך ה"אני".- כאמור
זו אשמתו.
ולכן הביטוי הכפול : מחד "בשגגה" .
ביחס לתוצאה של מעידה בשגגה.
ומאידך אשמת - אשמת ה"אני".
משה אהרון