chiddush logo

הלכות בווצאפ

23/9/2021

 🍽️ *מתי חייבים לאכול בסוכה?*

בכל שבעת ימי החג, כשאוכל סעודה עם פת בסוכה, מקיים מצוה באכילתו.
בכל חג הסוכות אסור לאכול סעודת קבע מחוץ לסוכה - פת בשיעור כביצה (54 גרם), אך אם אוכל פת פחות משיעור כביצה, אף שאוכל מאכלים אחרים כאורז, בשר וכדומה, רשאי לאכול סעודתו מחוץ לסוכה. ואם מחמיר ואכל בסוכה, לא יברך 'לישב בסוכה'. אסור לתת לילד קטן לחם יותר משיעור כביצה שיאכל מחוץ לסוכה.
על כן, היוצא באמצע הסעודה למטבח, יזהר שלא יטעם שם שום מאכל, ואפילו מים לא ישתה שם. והוא הדין שאסור לצאת מהסוכה כשמאכל בפיו, אלא יגמור המאכל ואחר כך יצא.
האוכל עוגה או תבשיל ממיני דגן (אטריות, סיגרים, קובה וכיוצ"ב) משיעור כביצה ומעלה, חייב לאכול בסוכה, אך לא יברך 'לישב בסוכה', אלא אם כן אוכל כשיעור 3 ביצים (162 גרם).
האוכל פירות, ירקות, וארז, בשר וכל מיני מאכלים שאינם משמיני דגן, וכן השותה כל משקה שהוא, תה, קפה ואפילו יין, אינו חייב בסוכה.

❓*האם נשים חייבות במצות סוכה ו-4 המינים?*
מצות ארבעת המינים היא: אתרוג אחד, לולב אחד, שלושה הדסים ושתי ערבות, וכולם מעכבים זה את זה, שאם חסר לו אפילו מין אחד, לא קיים את המצוה., והטורח בקניית ארבעת המינים, זוכה לבנים צדיקים תלמידי חכמים, שיש להם לב לתורה. וזוכה לאריכות ימים, פרנסה טובה, ותועלת גדולה לנפשו וגופו, וניצול הוא וכל אנשי ביתו מכל צרה וגזירה רעה. 
נשים פטורות ממצות נטילת ארבעת המינים. הרוצות ליטול - תבוא עליהן הברכה, אך לבנות ספרד אסור לברך 'על נטילת לולב', והרי הן נושאות שם שמיים לבטלה. יש מבנות אשכנז הנוהגות לברך על נטילת ארבעת המינים  אך כמה מפוסקי אשכנז כתבו שהנכון יותר שלא תברכנה.

✌️ הלכות ביום מבית הידברות מתוך "בהלכה ובאגדה", *עפ"י פסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.*
יום חמישי, י"ז בתשרי
*אנא הפיצו לחברים. מי שקיבל מחבר/ה מוזמן להצטרף בלינק*
https://did.li/halachot2

👚 *הרב אברהם יוסף - מה מותר ומה אסור לעשות בחול המועד? צפו*
https://did.li/HrlTY

👴🏻 *הסב הוריש את כל הונו לנכד שיקיים מצוות סוכה, ואז קרה הדבר המפתיע הבא*
https://did.li/YCNw5

🤷🏼‍♂️ *הרב ירון אשכנזי - איך מנענעים את הלולב עם ארבעת המינים? צפו*
https://www.hidabroot.org/video/215239

רוצים לקבל גם סרטונים ועדכונים מהידברות? הצטרפו לקבוצת הווטסאפ הזו
https://did.li/whatsapp2


הכנסת תוכן זה לזכות בננו היקר יוסף חיים בן אורה דליהנה יהי רצון מלפני אלהי השמים והארץ החפץ בטוב בקדושה ובטהרה החוקר כליות ולב ומשלם לאדם כפרי מעשיו שזכות התורה הקדושה וזכות זיכוי הרבים יגנו עליו ועל כל אחיו ואחיותיו ועל כל אחינו בית ישראל אלף המגן מהאויב הפנימי הוא יצר הרע ומכל חבלי המשיח ומכל רע ויזכו כולם להגנה ולשמירה מעליא וברכות ומילוי משאלות הלב לטובה אמן נצח סלה ועד

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע