chiddush logo

שיקום - שילוב - החלמה

נכתב על ידי אביהו ח, 27/6/2012

 

פרטים ניתן לקבל אצל מנהל בית המדרש ברחובות
 055-6677745
050-3773705
מטרות התכנית

מטרת העל היא להשתמש בסביבה לימודית מוגנת ככלי שיקום. המיקוד הוא במתן הזדמנות לאנשים המתמודדים עם קושי נפשי המשתייכים למגזר החרדי והדתי לשפר את דימוים העצמי, להעצים את רצונם לקידום מטרות אישיות ולחזק את שייכותם לקהילה באמצעות פעילות למידה בבית מדרש. מטרת התכנית העיקרית היא בניית תכנית לימודים רחבה ומותאמת בצורה פרטנית לקבוצת הלומדים ותפתח אצלם יכולות לימוד ואינטראקציה חברתית, ואשר תוביל לאפשרות של שילוב במקום לימוד נורמטיבי או בשוק העבודה. התכנית פותחה מתוך אמונה שצריך לאפשר למתמודדים עם קושי נפשי לחיות באופן שוויוני ואמיתי כחלק מן הקהילה.

השירות המוצע כמענה לצורך

במהלך השנים האחרונות, בעקבות מודעות נרחבת לנושא מחד גיסא ומציאות קשה של טרור ולחימה מאידך גיסא, הורחב מעגל מקבלי השירותים של סל שיקום. במקביל, בעקבות פתיחות חדשה יחסית, החברה החרדית-דתית נחשפה למעגל רחב של שירותי בריאות הנפש. כיום ישנו מפעל מוגן נפרד לציבור החרדי דתי ומועדון תעסוקתי. כמו כן עמותת "אור לנפש" מספקת פתרונות של דיור מוגן עבור הציבור החרדי והדתי. בנוסף לכך בשנה האחרונה נפתח הוסטל לציבור הדתי חרדי בירושלים.

בסבב הראיונות המקדים שעשינו עם אנשים המתמודדים עם קושי נפשי פגשנו ציבור גדול של אנשים אינטליגנטים מאוד שחיו בסביבה שבה לימוד מתמיד הוא נורמה. למרבה ההפתעה, אין הרבה תכניות שיקום שמתמודדות עם אמת זו ושמבוססות על גירוי אינטלקטואלי. תכנית בית המדרש בנויה סביב אתגרים לימודיים שמותאמים לאוכלוסייה זו

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע