יום יום...כט אדר ~!
נכתב על ידי שניאור, 22/3/2012
באמירת לחיים יש שתי נוסחאות: א) לחיים טובים ולשלום, וטעם הברכה - להיות כי בשתיית היין הנזכרת בפעם הראשונה בתורה היו תוצאות לא טובים - "ויחל נח גו'", ועץ הדעת [מקור החטאים] - גפן היה, ולכן מברכים שיין זה יהיה לחיים טובים.
ב) הרב המגיד ממעזריטש היה עונה לחיים ולברכה. פעם בהתוועדות שהיה נוכח רבינו הזקן, ענה רבינו הזקן: לחיים ולברכה. אחרי ההתוועדות שוחחו החסידים בטעם נוסח זה, ששמעו אז פעם הראשונה. אחד החסידים אמר, אשר להיות כי נכנס יין יצא סוד, ובעבודה -הוא התגלות המדות, לכן זקוקים לברכה. והנוסח הוא "לחיים ולברכה" - אוציות לב-רכה. ה"צמח צדק" אמר על זה: זאת יכול לאמר חסיד, שהתפלל ועסק בעבודת ה' שלושים שנה.
ל אדר א, ר"ח יום ראשון ה'תש"ג שיעורים: חומש: פקודי, פרשה ראשונה עם פירש"י. תהלים: קמה-קנ. תניא: פרק לד. והנה... -מג- כמ"ש לקמן. אאמו"ר [הרש"ב] אמר: חסיד יוצר "סביבה". במקרה ולא - עליו לפשפש בכליו, מה מצבו האישי. ועבודה זו כשלעצמה, שאינו יוצר "סביבה: - צריכה לשבור את רוחו כקיסם, ועליו לשאול את עצמו : מה אני עושה בעולם הזה? |
כט אדר שני יום שני ה'תש"ג שיעורים: חומש: תזריע, שני עם פירש"י. תהלים: קמ-קנ. תניא: והנה צמצום... -נג- עבודתם. באחת ההתוועדויות אמר אאמו"ר [הרש"ב]: הקב"ה ברא את העולם וכל הדברים הגשמיים מאין ליש, וישראל צריכים להפוך את ה"יש" ל"אין"; את הגשמיות לרוחניות. העבודה שבהפיכת הגשמיות לרוחניות ואת הגשמי לעשות כלי לרוחניות - זוהי חובת גברא. בזה מחוייב כל אחד ואחד בפרט |
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)