ספר נשים הלכות אישות ז' - הרמב"ם היומי
נכתב על ידי הרמבם היומי, 1/5/2018
פרק ז הלכות אישות
תנאים בקידושין
הכלל: פירוש התנאי הולך לפי משמעות הדברים, וכן לפי מה שנהוג ומקובל. כגון בענין מומים ונדרים.
דוגמאות רבות עולות בפרק ונביא מספר מהן:
🔹הָאוֹמֵר לְאִשָּׁה, הֲרֵי אַתְּ מְקֻדֶּשֶׁת לִי.. עַל מְנָת שֶׁיֵּשׁ לִי מָאתַיִם זוּז..אִם יֵשׁ שָׁם עֵדִים שֶׁיֵּשׁ לוֹ, הֲרֵי זוֹ מְקֻדֶּשֶׁת; וְאִם אֵין לוֹ, הֲרֵי זוֹ מְקֻדֶּשֶׁת מִסָּפֵק--שֶׁמֶּא יֵשׁ לוֹ, וְהוּא אוֹמֵר אֵין לוֹ כְּדֵי לְקַלְקְלָהּ(לגרום לה לתקלה)
🔹המקדש אשה בתנאי שאין עליה נדרים שקבלה על עצמה -אם מסתבר שיש לה בנדר להיות צמחונית/שלא שותה יין/שלא מתאפרת או לבושה בגדים צבעוניים -אינה מקודשת. אם יש עליה נדר אחר -מקודשת. (אם ציין בקידושין שאין עליה כל נדר -עליה להיות נקיה מכל נדר)
🔹הָאוֹמֵר לְאִשָּׁה הֲרֵי אַתְּ מְקֻדֶּשֶׁת לִי..עַל מְנָת שְׁאֵין בּךְ מוּמִין -אם יש עליה מומין כמפורט בפרק אינה מקודשת.
דינים שונים:
א) קידשה אחר 30 יום, מקודשת רק אז. וכל אדם יכול לקדשה לפני.
ב) ניתן לקדש מראש לאחר הגירושין.
ג) המקדש בדבר שלא בא לעולם, אינם תקפים לקידושין (לדוגמא המקדש עוברה בתחילת ההריון)
ד) מתחשבים בדעת האשה בפירוש הקידושין.
ה) שליח ששינה משליחותו קידושיו בטלים.
ו) ניתן לחזור מהתנאי, ולא מהקידושין.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)