הנאה ממעשה שבת
נכתב על ידי אריאל אליעזר, 3/1/2011
כתוב במשנה ברורה סימן רסא, שהעושה מלאכה בבין השמשות, המעשה אסור כמו אם היה עושה את המעשה בשבת עצמה.
ואילו בסימן שיח, מבואר שבכל ספק במעשה שבת- מותר להנות מהמלאכה, היות שספק דרבנן לקולא.
וצריך לעיין, מדוע בעושה מלאכה בבין השמשות אנו מחמירים ואוסרים מדין מעשה שבת, ולא אומרים שיש להקל, היות שזמן בין השמשות הוא זמן של ספק.
ונראה לומר שיש להבחין בין ספק דאוריתא במציאות-כמו בין השמשות שיש ספק מהי המציאות- שאז נאסר מדין מעשה שבת, לבין ספק מדינא, שבזה לא אומרים ודאי אסור כיון שיש פוסקים שמתירים, ולכן כל ספק במעשה שבת בשבת עצמה- מותר להנות מהמלאכה .
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)