דברי תורה לפרשת דברים
12/8/2016
חידת השבוע
פרס נאה מובטח מבית מכון המקדש
לראשונים שישלחו את התשובה הנכונה.
נא להשאיר פרטים מלאים כולל כתובת מדויקת לשליחת הפרס
התשובה תפורסם ביום ראשון
חידת השבוע – פרשת דברים:
משה רבנו מוכיח את ישראל בדרך רמז (רש"י): "במדבר בערבה מול סוף בן פארן ובן תופל ולבן וחצרות ודי זהב. אחד עשר יום מחורב דרך הר שעיר עד קדש ברנע". (דברים א, א-ב).
היכן יש כאן רמז בפסוק לבית המקדש?
דברי תורה וחידושים לפרשת דברים
ליקוטי אור - בפרשה - דברים - שבת חזון - " אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר דִּבֶּר מֹשֶׁה אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל"
עצה בפרשה
בס"ד ערש"ק ח' במנחם אב תשע"ו אשא עיניי ליוצרי שיהיה בעזרי להתחיל ולסיים חומש חמישי
עצה בפרשה
בס"ד ערש"ק ח' במנחם אב תשע"ו אשא עיניי ליוצרי שיהיה בעזרי להתחיל ולסיים חומש חמישי
מה כתוב בתורה - פָּרָשַׁת דְּבָרִים
אורן מס
מה כתוב בתורה - פָּרָשַׁת דְּבָרִים פֶּרֶק א': נְאוּמוֹ שֶׁל מֹשֶׁה אֵלֶּה הַדְּבָרִים שֶׁדִּבֵּר מֹשֶׁה וְנָאַם בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן מוּל כָּל הָעָם בְּרֹאשׁ חֹדֶשׁ שְׁבָט בַּשָּׁנָה הָאַרְבּ
אורן מס
מה כתוב בתורה - פָּרָשַׁת דְּבָרִים פֶּרֶק א': נְאוּמוֹ שֶׁל מֹשֶׁה אֵלֶּה הַדְּבָרִים שֶׁדִּבֵּר מֹשֶׁה וְנָאַם בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן מוּל כָּל הָעָם בְּרֹאשׁ חֹדֶשׁ שְׁבָט בַּשָּׁנָה הָאַרְבּ
עלון "אברהם יגל" לפרשת "דברים" שבת חזון תשע"ו
avim
עלון "אברהם יגל" לפרשת "דברים"-שבת חזון תשע"ו - לחץ כאן להורדה
avim
עלון "אברהם יגל" לפרשת "דברים"-שבת חזון תשע"ו - לחץ כאן להורדה
עלון "וטהר ליבנו" - דברים
יוחנן ריינר
10 אלף נהנים מעלון זה וגם אתה ומשפחתךמגיע לך להנות מרמה אחרת!!! שלך יוחנן
יוחנן ריינר
10 אלף נהנים מעלון זה וגם אתה ומשפחתךמגיע לך להנות מרמה אחרת!!! שלך יוחנן
ירושת הארץ/ שיר מאת: אהובה קליין(c)
אהובה קליין
ירושת הארץ/ שיר מאת: אהובה קליין © עם ישראל מצווים לדברי אלוקים חיים מטף ועד זקן עולים ארץ הבחירה נוחלים.. כמי באר הנשאבים ובכוחם להרוות הצמאים כן ישראל יונקים עו
אהובה קליין
ירושת הארץ/ שיר מאת: אהובה קליין © עם ישראל מצווים לדברי אלוקים חיים מטף ועד זקן עולים ארץ הבחירה נוחלים.. כמי באר הנשאבים ובכוחם להרוות הצמאים כן ישראל יונקים עו
פרשת דברים- למי מיועד ספר:"משנה תורה"- בעיקר?/מאת: אהובה קליין.
אהובה קליין
פרשת דברים - למי מיועד ספר "משנה תורה"- בעיקר? מאמר מאת: אהובה קליין חומש דברים נקרא גם : "משנה תורה"- לפי שישנם נושאים רבים שהובאו בחומשים הקודמים ונשנים בספר זה - הכוונה: הן למ
אהובה קליין
פרשת דברים - למי מיועד ספר "משנה תורה"- בעיקר? מאמר מאת: אהובה קליין חומש דברים נקרא גם : "משנה תורה"- לפי שישנם נושאים רבים שהובאו בחומשים הקודמים ונשנים בספר זה - הכוונה: הן למ
פרשת דברים- למי מיועד ספר:"משנה תורה"- בעיקר?/מאת: אהובה קליין.
אהובה קליין
פרשת דברים - למי מיועד ספר "משנה תורה"- בעיקר? מאמר מאת: אהובה קליין חומש דברים נקרא גם : "משנה תורה"- לפי שישנם נושאים רבים שהובאו בחומשים הקודמים ונשנים בספר זה - הכוונה: הן למ
אהובה קליין
פרשת דברים - למי מיועד ספר "משנה תורה"- בעיקר? מאמר מאת: אהובה קליין חומש דברים נקרא גם : "משנה תורה"- לפי שישנם נושאים רבים שהובאו בחומשים הקודמים ונשנים בספר זה - הכוונה: הן למ
פרשת השבוע - דברים
אלון
"אַחֲרֵי הַכֹּתוֹ אֵת סִיחֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי אֲשֶׁר יוֹשֵׁב בְּחֶשְׁבּוֹן וְאֵת עוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן אֲשֶׁר יוֹשֵׁב בְּעַשְׁתָּרֹת" (דברים א, ד) בשבת זו אנו פותחים בקריאת ספר דברים (הנקרא גם בשם
אלון
"אַחֲרֵי הַכֹּתוֹ אֵת סִיחֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי אֲשֶׁר יוֹשֵׁב בְּחֶשְׁבּוֹן וְאֵת עוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן אֲשֶׁר יוֹשֵׁב בְּעַשְׁתָּרֹת" (דברים א, ד) בשבת זו אנו פותחים בקריאת ספר דברים (הנקרא גם בשם
פרשת השבוע דברים
אלון
דברים "אלה הדברים אשר דיבר משה אל כל ישראל" (א,א). משה, עד שלא זכה לתורה כתיב בו "לא איש דברים אנוכי" (שמות ד,י), כיון שזכה לתורה, נתרפאה לשונו והתחיל לדבר דברים שנאמר "אלה הדברים אשר דיבר משה" (ס
אלון
דברים "אלה הדברים אשר דיבר משה אל כל ישראל" (א,א). משה, עד שלא זכה לתורה כתיב בו "לא איש דברים אנוכי" (שמות ד,י), כיון שזכה לתורה, נתרפאה לשונו והתחיל לדבר דברים שנאמר "אלה הדברים אשר דיבר משה" (ס
אי הדיבור השלם עם משה במדבר
יניב
וידבר ה' אלי לאמר" וגו' (דברים ב,יז). '"וידבר ה' אלי וגו'" - אבל משלוח המרגלים עד כאן לא נאמר בפ' (זו) "וידבר" אלא "ויאמר", ללמדך שכל ל"ח שנה שהיו ישראל נזופים לא נתייחד עמו הדבור בלשון חבה, פנים אל
יניב
וידבר ה' אלי לאמר" וגו' (דברים ב,יז). '"וידבר ה' אלי וגו'" - אבל משלוח המרגלים עד כאן לא נאמר בפ' (זו) "וידבר" אלא "ויאמר", ללמדך שכל ל"ח שנה שהיו ישראל נזופים לא נתייחד עמו הדבור בלשון חבה, פנים אל
תשעה באב
דברים כלליים לבין המצרים ותשעה באב
טל סייג
ב"ה בינ"ו עמ"י עש"ו בס"ד דברים לבין המצרים ותשעה באב: עניין כללי על פי חב"ד ללמוד בבין המצרים ובתשעה באב דב
טל סייג
ב"ה בינ"ו עמ"י עש"ו בס"ד דברים לבין המצרים ותשעה באב: עניין כללי על פי חב"ד ללמוד בבין המצרים ובתשעה באב דב
תשעה באב: מאבל לשמחה – כיצד?
DoarHamikdash
תשעה באב: מאבל לשמחה – כיצד? מאת הרב ישראל אריאל עם ישראל חש בליבו פנימה, שהאבלות סביב החורבן נעשית מן השפה ולחוץ. הבא אל הכותל המערבי בליל תשעה באב, רואה את ההמונים המתקהלים במקום באור יקרות
DoarHamikdash
תשעה באב: מאבל לשמחה – כיצד? מאת הרב ישראל אריאל עם ישראל חש בליבו פנימה, שהאבלות סביב החורבן נעשית מן השפה ולחוץ. הבא אל הכותל המערבי בליל תשעה באב, רואה את ההמונים המתקהלים במקום באור יקרות
מעוברות ומניקות בתשעה באב נדחה
הרב יוסי איתן
ככלל אין הבדל בתוקף החיוב בין ת"ב בזמנו למצב שחל בשבת ונדחה למחרתו. בכל זאת מצינו הקלות מסוימות, כגון כאשר יום המילה חל ביום זה, רשאים בעלי הברית -הורים, מוהל וסנדק, לאכול אחרי מנחה גדולה (ולאחר הב
הרב יוסי איתן
ככלל אין הבדל בתוקף החיוב בין ת"ב בזמנו למצב שחל בשבת ונדחה למחרתו. בכל זאת מצינו הקלות מסוימות, כגון כאשר יום המילה חל ביום זה, רשאים בעלי הברית -הורים, מוהל וסנדק, לאכול אחרי מנחה גדולה (ולאחר הב
ציורי תנ"ך/ בכי המרגלים בליל תשעה באב/ ציירה: אהובה קליין (c)
אהובה קליין
"ותישא כל- העדה ויתנו את קולם- ויבכו העם בלילה ההוא"[במדבר י"ד,א] הטכניקה: צבעי שמן על בד.* כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירה(c)
אהובה קליין
"ותישא כל- העדה ויתנו את קולם- ויבכו העם בלילה ההוא"[במדבר י"ד,א] הטכניקה: צבעי שמן על בד.* כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירה(c)
תפילות בתשעה באב
יעקבח1
תשעה באב נחם ה' אלהינו כתב הטור בסי' תקנז' שצריך להזכיר מעין המאורע בתשעה באב -"נחם ה' אלהינו את אבלי ציון". והיכן אומרה ? איתא בגמרא בירושלמי בתענית אמר רב ירמיה כל
יעקבח1
תשעה באב נחם ה' אלהינו כתב הטור בסי' תקנז' שצריך להזכיר מעין המאורע בתשעה באב -"נחם ה' אלהינו את אבלי ציון". והיכן אומרה ? איתא בגמרא בירושלמי בתענית אמר רב ירמיה כל
בתשעה באב שחל בשבת - משיח בא
שמעון
כתב הלבוש (או"ח סימן תכ"ח סעיף ד') על מה שכתבו הטור והשלחן ערוך שם: "תשעה באב קודם פרשת ואתחנן". ומביא לזה טעם: כדי שיקראו פרשת דברים שמתחלת תוכחותיו של משה קודם ט' ב
שמעון
כתב הלבוש (או"ח סימן תכ"ח סעיף ד') על מה שכתבו הטור והשלחן ערוך שם: "תשעה באב קודם פרשת ואתחנן". ומביא לזה טעם: כדי שיקראו פרשת דברים שמתחלת תוכחותיו של משה קודם ט' ב
תשעה באב נדחה
הרב יוסי איתן
השנה חלים כל דיני תשעה באב ביום ראשון –עשירי באב. אולם היות והצום "נדחה" יש הקלות מסוימות, למשל בעלי הברית (הורים, מוהל וסנדק) אוכלים לאחר המילה כי זהו יו"ט עבורם וכוחו חזק יותר (שו"ע,תקנ"ט,ט). וכ
הרב יוסי איתן
השנה חלים כל דיני תשעה באב ביום ראשון –עשירי באב. אולם היות והצום "נדחה" יש הקלות מסוימות, למשל בעלי הברית (הורים, מוהל וסנדק) אוכלים לאחר המילה כי זהו יו"ט עבורם וכוחו חזק יותר (שו"ע,תקנ"ט,ט). וכ
עלון כגפן פוריה- פרשת דברים תשע"ה והלכות תשעה באב שחל בשבת
כגפן פוריה
עלון כגפן פוריה- פרשת דברים תשע"ה והלכות תשעה באב שחל בשבת
כגפן פוריה
עלון כגפן פוריה- פרשת דברים תשע"ה והלכות תשעה באב שחל בשבת
רחיצה היגיינית ובריאותית בתשעת הימים
הרב יוסי איתן
המנהג המחייב (–רמב"ן בתורת האדם) שלא לרחוץ משנכנס אב (רמ"א) או רק בשבוע שחל בו (שו"ע,תקנ"א,טז הדעה השניה) הינו הרחבה של האיסור המקורי -בתשעה באב עצמו. לכן טבילה (בזמננו) אסורה דווקא בת"ב (תקנ"ד,ח) א
הרב יוסי איתן
המנהג המחייב (–רמב"ן בתורת האדם) שלא לרחוץ משנכנס אב (רמ"א) או רק בשבוע שחל בו (שו"ע,תקנ"א,טז הדעה השניה) הינו הרחבה של האיסור המקורי -בתשעה באב עצמו. לכן טבילה (בזמננו) אסורה דווקא בת"ב (תקנ"ד,ח) א
כוח הזכרון
קצר ולעניין
מסופר על הקיסר ״נפוליון״ שפעם הזדמן לבית הכנסת בליל ״תשעה באב״, וראה שם שכולם יושבים על הקרקע וקוראים לאור ״הנר״ בבכיות ובדמעות את ״הקינות״ על חורבן בית המקדש. שאל אותם נפוליאון: מדוע אתם בוכים? מה
קצר ולעניין
מסופר על הקיסר ״נפוליון״ שפעם הזדמן לבית הכנסת בליל ״תשעה באב״, וראה שם שכולם יושבים על הקרקע וקוראים לאור ״הנר״ בבכיות ובדמעות את ״הקינות״ על חורבן בית המקדש. שאל אותם נפוליאון: מדוע אתם בוכים? מה
תשעה באב - טיפול שורש פנימי וחברתי
מרכז מודעות
מבואתשעה באב הוא אחד הימים החשובים ביותר במעגל השנה. אחד מחמשת הצומות המרכזיים של העם היהודי. באופן רשמי התענית של תשעה באב מציינת את חורבנם של שני בתי המקדש. בית המקדש הראשון שנחרב בידי נבוכדנצר מלך
מרכז מודעות
מבואתשעה באב הוא אחד הימים החשובים ביותר במעגל השנה. אחד מחמשת הצומות המרכזיים של העם היהודי. באופן רשמי התענית של תשעה באב מציינת את חורבנם של שני בתי המקדש. בית המקדש הראשון שנחרב בידי נבוכדנצר מלך
פירוש בציור
"ראה נתתי לפניכם את- הארץ בואו ורשו את--- הארץ אשר נשבע ה' לאבותיכם לאברהם ליצחק וליעקב לתת להם ולזרעם אחריהם"
[דברים א,ח]
הטכניקה: צבעי שמן על בד.
*כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירה(c)
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)