יום... כט-ל אדר
נכתב על ידי שניאור, 19/3/2015
שיעור קודם | שיעור הבא |
שיעורים ליום שישי,
כ"ט אדר, ה'תשע"ה (March 20, 2015)
חת"ת - שיעור בהיום יום
כט אדר
א שבת-פרשת שקלים ה'תש"ג הפטורה: ויכרות יהוידע גו', ומוסיפים פסוק ראשון ואחרון של הפטורת מחר חודש. מברכים ר"ח אדר שני, אמירת כל התהלים בהשכמה, יום התוועדות. שיעורים: חומש: ויקהל, שביעי עם פירש"י. תהלים: קמ-קמד. תניא: פרק לג. עוד... באמונה זו. באמירת לחיים יש שתי נוסחאות: א) לחיים טובים ולשלום, וטעם הברכה - להיות כי בשתיית היין הנזכרת בפעם הראשונה בתורה היו תוצאות לא טובים - "ויחל נח גו'", ועץ הדעת [מקור החטאים] - גפן היה, ולכן מברכים שיין זה יהיה לחיים טובים. ב) הרב המגיד ממעזריטש היה עונה לחיים ולברכה. פעם בהתוועדות שהיה נוכח רבינו הזקן, ענה רבינו הזקן: לחיים ולברכה. אחרי ההתוועדות שוחחו החסידים בטעם נוסח זה, ששמעו אז פעם הראשונה. אחד החסידים אמר, אשר להיות כי נכנס יין יצא סוד, ובעבודה -הוא התגלות המדות, לכן זקוקים לברכה. והנוסח הוא "לחיים ולברכה" - אוציות לב-רכה. ה"צמח צדק" אמר על זה: זאת יכול לאמר חסיד, שהתפלל ועסק בעבודת ה' שלושים שנה. |
ל אדר א,
ר"ח יום ראשון ה'תש"ג שיעורים: חומש: פקודי, פרשה ראשונה עם פירש"י. תהלים: קמה-קנ. תניא: פרק לד. והנה... -מג- כמ"ש לקמן. אאמו"ר [הרש"ב] אמר: חסיד יוצר "סביבה". במקרה ולא - עליו לפשפש בכליו, מה מצבו האישי. ועבודה זו כשלעצמה, שאינו יוצר "סביבה: - צריכה לשבור את רוחו כקיסם, ועליו לשאול את עצמו : מה אני עושה בעולם הזה? |
כט אדר שני יום שני ה'תש"ג שיעורים: חומש: תזריע, שני עם פירש"י. תהלים: קמ-קנ. תניא: והנה צמצום... -נג- עבודתם. באחת ההתוועדויות אמר אאמו"ר [הרש"ב]: הקב"ה ברא את העולם וכל הדברים הגשמיים מאין ליש, וישראל צריכים להפוך את ה"יש" ל"אין"; את הגשמיות לרוחניות. העבודה שבהפיכת הגשמיות לרוחניות ואת הגשמי לעשות כלי לרוחניות - זוהי חובת גברא. בזה מחוייב כל אחד ואחד בפרט. |
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)