chiddush logo

המלחמה העולמית נגד דאע"ש

נכתב על ידי שניאור, 12/3/2015

 

המלחמה העולמית נגד ארגון הטרור דאע"ש

המתרחש לנגד עיננו הוא נס כביר, שיש לפרסמו ולהודות עליו לה' יתברך! התממשות נס זה, מחזקת את האמונה בנבואתו הקדושה של הרבי שליט"א כי כבר הגיע זמן הגאולה, שתממש בקרוב ממש, ומתוך שמחה וטוב לבב!

מערכת האתר
הרב אבישי איפרגון, ראש ישיבת חב"ד כפר סבא. (שירת בצה"ל בתפקיד מסווג)
כ' אדר ה'תשע''ה
11.03.2015

ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) הוקם בעבר בעיראק על מנת ללחום בקואליציה המערבית שכבשה אותה. הארגון הפך לזרוע של אל-קאעידה, ולאחר מכן, פרש ממנו והחל לפעול להקמת "חליפות אסלאמית", כשיעדו המוצהר הראשון הינו סוריה, עיראק ואפגניסטאן. היעד השני הינו המדינות המוסלמיות "הכופרות שאיבדו את דרכן", והיעד השלישי הוא מדינות המערב. פעולותיו האכזריות של הארגון, תוך תיעוד מתוקשר (להפחדה ולגיוס מתנדבים), והאיום שהוא מייצר על היציבות, הביאו מדינות רבות לפעול נגדו במסגרת קואליציית בעלות הברית (כמו במלחמות העולם ובמלחמת המפרץ).

המומנטום נעצר

לאחר הצלחות ראשוניות, שהביאה לכיבוש כמה ערים גדולות ומקורות מימון (נפט ובנקים), טעה הארגון אסטרטגית בפנותו להילחם נגד הכורדים - שבתחילה שיתפו עמו פעולה - אלו הפכו במהרה לאויבו המר של דאע"ש, כשהם נתמכים ע"י המערב באופן מסיבי – אימונים, כסף, נשק, מודיעין מדויק, ותקיפות אוויר נרחבות – והביאו לתבוסתו של דאע"ש במאבק על העיר הגדולה קובאני. בשבועות האחרונים נמשכת התבוסה, ודאע"ש נאלץ לפנות כ- 400 עיירות וכפרים שהיו תחת שליטתו. צבא עיראק התארגן מחדש, ובסיוע הקואליציה כבש חזרה מספר עיירות חשובות מידי הארגון.

אין ספק כי תנופת ההצלחות הראשונית של דאע"ש נבלמה. להערכת המודיעין האמריקני כ- 8500 מאנשיו נהרגו בהפצצות הכבדות מהאוויר, ואלפי מחבלים נוספים נהרגו בקרבות עם הכורדים, צבאות עיראק וסוריה, וכן עם המורדים בסוריה (שכולם מתנגדים לארגון). גיוס המתנדבים הצטמצם משמעותית, בארות הנפט שהיו ברשותו הופצצו, וכיום רוב העולם המוסלמי והערבי רואה בו איום ופועל נגדו בצורות שונות. נראה כי הוא ימשיך לספוג מכות נאמנות מול האויבים הרבים שהקים נגדו, כשהוא כמעט ללא בעלי ברית, ועומד מול איום במתקפה קרקעית גדולה באביב-קיץ (של צבא עיראק והכורדים – באימון אמריקני ובחיפוי אווירי מסיבי).

חלק מתהליך הגאולה

בחז"ל והנביאים מובא שתהליך הגאולה כולל לחימה פנימית של שונאי ישראל – בינם לבין עצמם ("איש בחרב אחיו" - חגי פרק ב' ועוד). כיום ארגון דאע"ש נלחם בסוריה כנגד החיזבאללה ואל-קאעידה (וחיזבאללה עצמו נלחם כנגד אל-קאעידה וכל ארגוני המורדים בסוריה וסופג מהם אבידות כבדות), ובזכות נס עצום זה, ארגוני הטרור הנ"ל אינם פותחים נגד ישראל במתקפה, אלא עסוקים בחיסול הדדי... העולם המערבי מבין היום את הסכנה שבאיסלאם הקיצוני, והוא מתמודד איתו, ומסייע לישראל (שבעבר עמדה בודדה במערכה).

המתרחש לנגד עיננו הוא נס כביר, שיש לפרסמו ולהודות עליו לה' יתברך! התממשות נס זה, מחזקת את האמונה בנבואתו הקדושה של הרבי שליט"א כי כבר הגיע זמן הגאולה, שתממש בקרוב ממש, ומתוך שמחה וטוב לבב!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע