הלקח מפרשת קורח ,שלא נלמד - "האיפכא"
נכתב על ידי משה אהרון, 23/6/2025
בס"ד.
הלקח מפרשת קורח שלא נלמד - "האיפכא".
----------------------------------------------------------
וכי למה טרחה התורה לפרט אבותיו של קורח עד "לוי" אלא לרמז לך
שקורח שונה היה מהם. שהוא תמיד היה בבחינת :"ויקח קורח".
שתמיד היה רק לוקח מהציבור מבלי לתת מעצמו דבר.
כעין - מטה שדוף ,שאף פעם לא מניב שקדים וצימוקים לבני עמו
שגם לא היה הוא : "בן יצהר" כשמן הטוב גם בדיבורו .
אלא ההפך בכל דיבור היה בו :מין "שיסוע" לעם.......
לא היה הוא : "בין קהת" - אותו המנמיך ומקהה עצמו בנמיכות ובצניעות.
ואף לא היה :"בן לוי" בן לוויה ראוי לבני עמו.
להיותו תמיד סמוך וקרוב אליהם בכל עקה ומצוקה
כך גם, אותם שחברו עימו . :
"דתן" - אותו שמנכס הדת לעצמו ולגחמתו.
ו"אבי רם" - אותו הרודף תמיד כבוד כאב רם ומורם מעם.
הנה כי כן, כשם שהתורה בקשה לנוסס לדראון עולם את קורח .
כך גם בקשה לרמוז שאסור לדחות או ולהתעלם מה"איפכא" .
שיש ויהיו בעתיד בעלי מחלוקת כנגד השליטים, שיהיו צודקים וראויים
אותם שיענו על : "בן יצהר", "בן קהת" ו"בן לוי".
אותם שלא לוקחים וחיים על חשבון הציבור אלא נותנים לו לציבור מעצמם והונם.
מנגד גם רמזה התורה על מנהיגים ראויים הנתקלים בבני קורח בהמשך , להיותם עושים שניים :
ליפול על פניהם : להפגין צניעות ונמיכות עד שפניהם אך לקרקע.
ושנית ,שמיד יעמידו עצמם לבחירה מחדש..............
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)