אגדת יתרו
נכתב על ידי משה אהרון, 10/2/2025
בס"ד.
אגדת יתרו.
---------------------
חידת יתרו זקוקה לטילטול וריענון.
כלל לא בטוח שהמסקנה הסופית
לפיה כביכול יתרו התגייר בכלל נכונה
הביטוי :" ויחד יתרו..." שייחד והכביר מילים
על כל הטובה אשר עשה ה' לישראל -בהצלתו מיד מצרים.
לפיכך הביטוי "ויחד" גם מרמז על היותו של הקב"ה
בעיני יתרו כ"אחד" בבחינת ראשון לכל שאר האלוהויות .
ואכן עניין זה מחודד יותר
בהמשך דבריו כשאמר :
"עתה ידעתי כי גדול ה' מכל האלוהים.
דהיינו יש כאמור עוד אלוהויות. אך יתרו הודה : שה' הוא הגדול שבהם.
וכאילו לחדד זאת עוד :
יתרו מיד לוקח עולה וזבחים לא לקב"ה בלבד .
אלא לשם הכולל :"אלוהים". [לא בשם הייחודי שם הוויה]
לפיכך, גם משה נמנע מלהשתתף באותה חגיגה.
ורק על מנת שלא להכלימו את יתרו. נאמר :
שאהרון וזקני ישראל בלבד, באו לאכול "לחם" עם חותן משה .
שימו לב לזהירות הכתוב שגם אלה : אהרון וזקני ישראל
אכלו אך לחם ולא מהקורבנות.
ובכל זאת, יתרו השאיר מורשת חשובה לעם ישראל .
[כלים לשאת ולהנכיח את המשפט] .
וצריך שתהא לו פינה חמה בלב כולנו.ו
לו גם לאור מסקנות העתיד הנובעות מכך
שלא בכדי, גם זכה לפרשה חשובה בתורה
שתקרא על שמו - פרשת יתרו.
ולא עוד שמורשתו הפכה פתיח למתן תורה
הוא הותיר לישראל "יתר" בבחינת "תוספת" מומחה
[שהיה כהן מדיין = הפילוסוף של המשפט].
ודוק "יתר" זה כאמור, כהקדמה למתן תורה .
משל התורה שלפני מתן תורה [ראו גם רשימה :"תורה ראשונה"]
הנה כי כן ,יתרו זכה להוסיף "יותרת" חשובה לתורה.
ודווקא כמבוא לה לתורה
משל עוד רובד חשוב של : "דרך ארץ שקדמה לתורה".
כיתרו יש עוד טכנוקרטים או הוגים רבים שבמסתם יש לעיתים בבחינת "יתר" חשוב לתורה .
ואסור שלא לפתוח גם כיום :"פתח של יתרו"
להוסיף עוד חוכמה לתורה.....
זו הסיבה שיתרו זכה גם לריבוי שמות :
לחדד מכל הזויות את תרומתו ככהן משפט וכאדם.
ובעיקר כסמל לתרומות נוספות בעתיד.
.
שמותיו רוויי משמעות ערכית :
ראשית גם יתרו וגם יתר . דהיינו :לא רק מורשתו [בבחינת יתרו - היתר שלו]
אלא כאמור פתח לכל "יתר" נוסף בעתיד
אז גם "יתרו" וגם "יתר".
וככזה היה חביבו של הקב"ה [חובב]
שהיה גם ריע לאל .וגם רועה לנתיניו [רעואל].
ושלמרות הכל היה גם "חבר" לכל אדם.....
["חבר"].
דברי תורה אלו נכתבו, למנוחת אימי שרח בת טאווז מנוחתה עדן.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)