chiddush logo

מכתב מהרבי

נכתב על ידי אביהו ח, 25/9/2024

 


*לימוד משני מאורות החסידות*
_מכתב מהרבי מליובאוויטש, לילדים וילדות יהודיים הפותחים את שנת הלימודים:_
👈 _*מוקדש לזכות ולרפואת טליה מרים בת דינה ותמר בת ברכה ושניאור זלמן בן חיה פרל*_

ילדים (וילדות) חביבים, ברוכים תהיו
שלום וברכה!

בנועם קבלתי ההודעה שנכנסתם לשנת הלימודים החדשה, שהתחילה בסמיכות ליום הבהיר ח"י אלול - יום הולדת שני "המאורות הגדולים", הבעל-שם-טוב [-מייסד דרך החסידות] ורבינו הזקן [-מייסד חסידות חב"ד], אשר בחייהם ובתורתם ובהוראותיהם האירו את דרך החיים של עמנו בני ישראל עד היום הזה.

בודאי שמעתם עד כמה התמסרו שני גדולי מנהיגי ישראל אלה למען חינוך ילדי ישראל ברוח התורה והמצוה, ועוררו את תלמידיהם וכל ההולכים בעקבותיהם לעשות ולפעול גם הם, ללא ליאות ובמסירת נפש, למען חינוך בני ובנות ישראל בכל מקום שהם בדרך התורה ומצותיה.

מהאמור תבינו גודל ערך החינוך שלכם, ותעשו כל התלוי בכם שתהיו עמלים בלימוד התורה בהתמדה ושקידה ומשתדלים שההנהגה שלכם תהיה מתאימה במלוא המידה להוראות התורה, תורת חיים, בהידור קיום מצותיה עליהן נאמר "וחי בהם". וגודל החשיבות שבזה הוא לא רק בשבילכם וטובתכם ולטובת בני המשפחה היקרים לכם, שיחיו, אלא גם לטובת כל עמנו בני ישראל בכל מקום שהם, כמבואר בשיחה של כ' מנחם אב.

והיות וילדים מעורבים זה בזה ועוד יותר ממבוגרים. הרי יש לכם האפשרות, והחובה, לקיים מצוות "ואהבת לרעך כמוך" עוד ביתר שאת - להעניק כל אחד לחברו וכל אחת לחברתה מהטוב והיוקר של החינוך על טהרת הקודש שזכיתם לו ואשר למרבה הצער רבים ורבות מבני גילכם עדין לא זכו לזה, ולהיות להם ולכל הסביבה דוגמא חיה ומזהירה.

ומובטחים אתם אשר השם יתברך נתן לכם כל הכוחות הדרושים לכם להוציא לפועל כל אשר ה' דורש מכם ומצפה מכם, ואין הדבר תלוי אלא ברצונכם ובהחלטתכם.

ויהי רצון אשר תמלאו כל האמור מתוך חיות ואור, שזה עוד יגדיל את הצלחתכם, ויבטיח עוד יותר אשר אתם ומוריכם והוריכם וכל בני משפחתכם שיחיו תיכתבו ותחתמו לשנה טובה ומתוקה בגשמיות וברוחניות גם יחד.

בחיבה ובברכה לשנה טובה ומתוקה

_מקור: אגרות קודש חלק ל"א ע' רצד-ה_ • *מוגש ע"י מכון 'אור החסידות'* •  _העתקת המכתב באישור מהוצאת ספרים קה"ת_

*הצטרפו לקבל 'מכתב יומי' מאגרות הקודש של הרבי מליובאוויטש (קבוצה שקטה, הודעה אחת ביום):*
https://chat.whatsapp.com/IguUsLceUImKE1ljDUPwKY

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע