chiddush logo

יום ירושלים

נכתב על ידי אלון, 27/5/2014

 

ימי ספירת העומר הם ימים המסוגלים לעליה עצומה לקדושה עליונה, אך דא עקא, הם רגישים להידבקות בכוחות חיצוניים ובקליפות, שהרי כל המקודש יותר, עלול להיפגע יותר ע"י סטרא אחרא, ועל כן בימי הספירה יש צורך בזהירות יתרה.

כידוע ליודעי חן (תורת הסוד), ישנם שני ימים בימי הספירה, שאין הקליפות שולטות בהם, והם יום העשרים בעומר ויום הארבעים ושתים בעומר, ועל כן תלמידי הגר"א, כשהחלו פעולתם בא"י וביסוד הישוב בירושלים בשנת תקע"ב, כשהניחו את היסוד של "בית המדרש אליהו" ע"ש רבם הגאון, כוונו לעשות פעולותיהם בשני ימים אלו.

וכמה מפליא הדבר, ששני ימים אלו הם: ה' באייר (העשרים בעומר) - יום העצמאות, וכ"ז באייר (הארבעים ושתיים בעומר) - יום שבו היה הכיבוש העיקרי של ירושלים.

 

מאת: הרב מרדכי גרינברג שליט"א, מתוך האתר: ישיבת כרם ביבנה - WWW.KBY.ORG.IL

 

 

הרב משה צבי נריה זצ"ל הצביע על כך, שבמלחמת השחרור ניסו ארגוני המאבק השונים שהיו אז, ההגנה, האצ"ל והלח"י, לכבוש את ירושלים. אילו הצליח אחד מהארגונים לכבוש את ירושלים, היו מתפארים לאמור: "לי ירושלים". אך "ירושלים לא נתחלקה לשבטים" (יומא יב, א). ירושלים אינה שייכת לא להגנה, לא לאצ"ל ולא ללח"י, אלא היא של כל ישראל. אין זוכים בירושלים מתוך פירוד.

לעומת זאת, במלחמת ששת הימים, היה לנו צבא אחד – צה"ל צבא העם, היתה לנו ממשלת אחדות לאומית, ובקרב האומה כולה שרר מצב של נפילת מחיצות ואחדות לבבות. מתוך כך זכינו והגענו לירושלים, משכן האחדות הישראלית.

לירושלים תואר מיוחד: "ירושלים הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו". דרשו חז"ל: "שעושה כל ישראל חברים" (ירושלמי, חגיגה ג, ו).

 

מתוך הספר: "טל חרמון" – מאת הרב שלמה אבינר שליט"א

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע