"והיא שעמדה..." ? (2 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 20/4/2024
בס"ד.
השואה - ושירת היא שעמדה.....
------------------------------------------.
היא שעמדה, והיא שעמדה
לאבותינו ולנו.
שלא אחד בלבד
עמד עלינו לכלותינו
אלא שבכל דור ודור
עומדים עלינו לכלותינו
והקדוש ברוך בוא
מצילנו מידם
והקדוש ברוך הוא
מצילנו מידם
.
והקדוש ברוך בוא
מצילנו מידם.
מזה שנים רבות, שאני צווח כי התעלמות תיאולוגית מהשואה היא לא רק חטא לאמת ההיסטורית .
אלא שגם היא בבחינת בגידה בערכיה הבסיסיים של היהדות וגם של התורה.
שהרי לטענתי : השואה מהתורה כאמור בשלהי פרשת וילך :
"וקראת אתכם הרעה באחרית הימים....".
"הרעה" היא היא השואה.
והנה אני עומד וצווח בפניכם עתה שוב לאמור :
. בעיצומו של ליל הסדר, כשאתם שרים את : "והיא שעמדה".
אתם משקרים לעצמכם ולאלוהיכם.
מה ?
דווקא בלילה אדיר שכזה אנחנו עד כדי כך "מכחישים" את השואה .
באומרנו:
אלא שבכל דור ודור
עומדים עלינו לכלותינו.
והקדוש ברוך בוא
מצילנו מידם.
אז בשואה הקב"ה לא הצילנו מידם . ! [כמובן מאין סוף שיקוליו שגדולים עלינו...]
ואנחנו משקרים בשקר גורף ומדמים שהקב"ה גם קונה את השקר הזה.
אז אם בא לכם עדיין לשיר, אולי לפחות תדייקו להוסיף אחרי :
בכל דור ודור הקב"ה מצילנו מידם
מלבד : "דור השואה".
ואולי גם דוגמית השואה של אותה השבת.....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (2)
מה שהשבתי לבעל הפומפא.
-------------------------------------
חתני היקר הידוע כ"בעל הפומפא" ,ניסה להוכיח לי כי אני טועה. [ברשימה שלעיל]
וכי כל הכוונה היא שמה שעמד או עמדה לזכותינו היא עובדת הישרדותינו כעם .
לדידו כיליון של חצי מעם ישראל עדיין הוא בבחינת : "והקב"ה מצילנו מידם".
משל לפי טעמו יש ועם גילוי "הסתר פנים" גם גילוי פנים של הצלה- דבר שבעיניי גלומה בו סתירה מיניה וביה.
לכאורה כשיש הסתר פנים הוא לכלל ישראל .....זה אופיו היחודי והמיוחד של "הסתר הפנים"
מי שמאמין כי לחצי מעם ישראל עמדה זכות להצלה במשטר של :"הסתר פנים" מטיל לפתחו להסביר עניין זה עד סופו וכאמור כיצד בהסתר פנים יש גם גילוי פנים של "הצלה"......ובכלל מה בין "אלה ל"אלה"
על האמור יש להוסיף, שאין זכר לעובדה כי במילים : "אנו ואבותינו " - הכוונה היא אלינו ככלל - כ&q
לעופר שלום [כמדומה מהפייסבוק, שאינני מבין בזה ושכמותיו].
מצטער מאד על שגרמתי לך לצער רב.
. עיקר דבריי אינם ביקורת על הקב"ה.
הגם שבעיניי,מותר גם לבני אדם להביע את נהמת ליבם במה שאתה מכנה :"ביקורת על הקב"ה..
הביקורת איננה לנסות חלילה לשנות את הקב"ה או גרוע מזה היומרה להשפיע עליו כביכול ,שישנה
מהחלטותיו...... תמיד מותר לאדם המוגבל לתמוהה לאמור : "השופט כל הארץ לא יעשה משפט"
[התנך מלא אנשים שלא היססו ל"בקר " כך,את הקב"ה וגם מגמתם הייתה לנסות בחמלת ה',
להתברך בהבנת מעשיו של הקב"ה .שלא פעם נתפשים בעינינו כקשים או לא "הוגנים"
כל מגמת דבריי לנסות לשנות אותנו להיותינו ראויים לקב"ה.....
ואם אנו משקרים ועוד במעשה פולחן לאלוקים . אז אנו מתרחקים מהאמת - בבואתו של הקב"ה ומימלא מתרחקים גם ממנו - וחבל !.
בליל שימורים צריך יותר מכל לשמור על האמ