אברהם הזמין את ניסיון העקדה
נכתב על ידי משה אהרון, 23/10/2023
בס"ד.
--------------------------------------------
אברהם הזמין את ניסיון העקדה .
וכיצד ?
בכך שכבר לכתחילה נתלה בפולחן הקורבנות .ולא עוד שתלה בהם כוחו שבבניין.
לפיכך אמר לו הקב"ה : "לך לך" שאתה הולך בדרך זו - שלך
דרך היחודית לך שאתה מבקש לבחור בה
. הנה כי כן ,שוב ושוב וכבר לכתחילה בתחילת הפרשה נאמר על אברהם :
"ויבן מזבח".
שתי מילים הרות גורל שמגלמות בתוכן את כל :"סיפור העקדה".
לאמור :
"ויבן מזבח " = ויהי בן כי אז מזבח" .
או ויה יתן בן ואזי מזבח = ניסיון העקדה .
מיום שעמדתי על דעתי כשהייתי קורא את סיפור העקדה, הייתי נעצב מאד .
וכשהייתי מעיז לספר כן לאנשים, שגם הקב"ה נעצב מסיפור זה.
הייתי בעיניהם כמשבית פולחן וכאותו ה"מכתים" - לא פחות .
את אבי האומה .
וככל שהזדקנתי נאחזתי בדעתי זו יותר ויותר .
אברהם היה איש גדול . גדלותו בהיותו "אב - רם" .
אב נעלה לכל אדם ואדם .
וכך כשם שדוד נבחר מהצאן .כך אברהם נבחר מה"אבהות" שהקב"ה מצא בו את הפוטנציאל להיותו בהמשך גם אב המון גויים ושמו הפך ל"אברהם" . משל ניטע בו בשמו רמז לשם הויה.
וכעיקר ייעודו.
אף על פי כן ,אברהם עדיין היה ספוג ברוחות התקופה .ראה בעיניו כי מהות עבודת האלוקים היא בפולחן הקורבנות וכך כבר בראשית דרכו בתחילת הפרשה כאמור נאמר שוב ושוב : "ויבן מזבח" עד כי כפי שפרשנו לעיל, הזמין למעשה את ניסיון הקשה מכולם את ניסיון העקדה.
לפיכך אמר הקב"ה : מאמין זה "תופשני" כמי הנזקק ל"אוכל של קורבנות" .אדאג וכבר לכתחילה ולדורות עולם, שהוא ובניו, חלילה לא ייכשלו במה שנכשלו עובדי האלילים .
בכך ששיכללו את פולחן הקורבנות לכלל קורבנות אדם .
וכך הזמין אברהם עליו את ניסיון העקדה.
ממנה יצא עם רישיון להמשיך להקריב אך בהמות .וחלילה לעולם לא -קורבנות אדם.
ומי שאוזנו כרויה להיותה "מצלצלת", מבחין בקריאת המלאך : "אברהם אברהם"
בכמין - נזיפה סמויה.
הנה כי כן ,מנקודת מבט הדורות למעשה נכשל אברהם בניסיון העקדה או אולי עמד בו אך חלקית באותו הניסיון [במשך השנים ניתחתי גם את הטקסט המקראי של העקדה[גם באתר זה]
ללמוד ממנו אין ספור רמזים לביסוס טענתי זו .
הנה כי כן ,מי ששוב ושוב נאמר עליו "ויבן מזבח". :
הזמין את ויהי בן כי אז "מזבח = ניסיון העקדה..
"והנותן,,,"
"והאומר...."
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)