chiddush logo

בודפשט מתאימה לטיול כשר

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 30/5/2023

בודפשט, בירת הונגריה, היא אחת הערים האירופיות המרתקות ביותר למורשת יהודית, והיא יכולה להכיל היטב מטיילים דתיים שומרי כשרות.

 

בודפשט היא מקום מושלם לדתיים שומרי כשרות ומצוות כי היא מציעה גם מגוון מסעדות עם אוכל כשר, גם בית כנסת מרשים ומיוחד וגם היסטוריה עתיקה של הקהילה היהודית. מסע מרגש לבודפשט מתחיל פה!

 

אוכל כשר: ישנן מספר מסעדות כשרות בבודפשט המציעות מגוון מאכלים. כמה אפשרויות בולטות כוללות את חנה, מסעדה חלבית הממוקמת במתחם בית הכנסת ברחוב דוהאני, וכרמל, מסעדת בשרים בלב הרובע היהודי. במהלך עונת השיא, תוכלו למצוא גם אוכל כשר בכמה סופרמרקטים ומאפיות מקומיות. המעדנייה הכשרה של בודפשט היא גם מקור מצוין למוצרים כשרים טריים. בודפשט לדתיים מציעה מגוון סופרמרקטים שבהם אפשר לקנות מצרכים כשרים להכנה בחדר הדירה או המלון שלכם.

 

בתי כנסת: בודפשט היא ביתם של כמה בתי כנסת יפים. בית הכנסת ברחוב דוהאני, הידוע גם כבית הכנסת הגדול, הוא בית הכנסת השני בגודלו בעולם וחובה לבקר בו בשל משמעותו ההיסטורית והאדריכלית. בית הכנסת ברחוב רומבך, למרות שאינו פעיל לשירותי דת, הוא אתר משמעותי נוסף. בית הכנסת האורתודוקסי ברחוב קזינצ'י פעיל ומקיים שירותים קבועים. לפני ההשתתפות, כדאי לבדוק את זמני השירות ואת כל הגבלות המבקרים האפשריות.
חשוב להמשיך ולציין כי בית הכנסת הגדול של בודפשט, שנמצא ברחוב דוהאני (
Dohány Street Synagogue), הוא אחד ממוקדי התיירות היהודיים החשובים בעיר ואחד מאתרי המורשת היהודית הבולטים באירופה. כמו שצויין, זהו בית הכנסת השני בגודלו בעולם והגדול ביותר באירופה, ומכיל עשרות אלפי מקומות ישיבה. הבניין, שנבנה בשנת 1859, מאגד בתוכו את סגנונות האדריכליים של יוגנדשטיל ומוריש. עיצובו הייחודי מתאפיין בפסטורליה מרשימה של קשתות גבוהות, חלונות עגלגלים, ופרטים מוזהבים. המרכז הרוחני של בית הכנסת הוא הארון הקדוש, שהוא יצירת אמנות בפני עצמו. במתחם בית הכנסת ממוקם מוזיאון היהדות ההונגרי, שמציג את ההיסטוריה והמורשת של הקהלה היהודית בהונגריה. כמו כן, ישנו גן הזיכרון של השואה, בו ממוקם אנדרטת הצדף, יצירת אמנות מרשימה שנוצרה לזכר קורבנות השואה. בית הכנסת הגדול של בודפשט הוא לא רק מקום לתפילה, אלא גם מרכז קהילתי, תרבותי והיסטורי משמעותי.

 

הרובע היהודי: הרובע היהודי של בודפשט הוא לא רק לב החיים היהודיים בבודפשט אלא גם מרכז תרבותי תוסס. מלבד בתי הכנסת, הרובע מלא בחנויות יהודיות, מסעדות כשרות ואנדרטאות. תמצאו גם את המוזיאון היהודי, שחולק את ההיסטוריה והמורשת של יהדות הונגריה. יתרה מכך, האזור ידוע בזכות "ברי ההריסות" שלו, מקומות חיי לילה ייחודיים הממוקמים בחורבות של מבנים נטושים, חנויות או מגרשים. בודפשט היא אמנם לא ברלין אך בהחלט מרגשת מבחינה היסטורית-תרבותית אם מסתכלים על הקהילה היהודית מאז ועד היום.

 

מקוואות: יש כמה מקוואות בבודפשט. במתחם בית הכנסת ברחוב קזינצ'י נמצא מקווה המשרת את הקהילה המקומית ואת המבקרים.

 

ארוחות שבת: חלק מבתי חב"ד מקומיים, כמו זה שנמצא ברחוב קזינצי, מציעים ארוחות שבת משותפות. מומלץ לפנות אליהם מראש לתיאום.

 

נסיעה לבודפשט כאדם שומר כשרות, דתי או משפחה שומרת מצוות אכן ניתנת לניהול עם קצת תכנון. זכור תמיד לאמת פרטים לפני הטיול שלך, מכיוון שמצבים יכולים להשתנות. תיהנו מההיסטוריה היהודית העשירה ומהחיים התוססים שיש לבודפשט להציע!

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע