שם ישראל - עתיד הוא - מאבק הקץ והגאולה
נכתב על ידי משה אהרון, 8/12/2022
בס"ד.
השם ישראל - עתיד הוא מאבק הקץ והגאולה
---------------------------------------------------------------.
בניגוד לרושם שהתקבל המאבק של יעקב עם האיש - המלאך.
לא היה מסר של הווה או עבר אלא בעיקר מסר לעתיד .היה זה מן סמל של חזון שעיקרו יתקיים בעתיד.
מכאן גם השם שהעניק המלאך : ישראל " - ודוק בלשון עתיד מובהקת .ישור עם אל
המאבק שיעקב שיצא ממנו צולע בירכו היה רק מודל לעתיד. עת זרעו יצא ממאבק איתנים עתידי חבול וצולע גם הוא [בשואה] בדרך לארץ ישראל.
והנה על הפרק קיימות שתי סוגיות תיאולוגיות קשות המחבלות בהמשך התהליך שבין ה"אתחתלא" ל"שלימותה". לגאולה השלמה.
שתי סוגיות הקשורות זו בזו ופתרונן יחולל את אירוע ההדק לזריחתה של הגאולה השלמה
והסוגיות הן :
1. חידת גלות אלפיים : מפי הגבורה שמע אברהם כי סך כל הגלויות לא יעברו על ארבע מאות שנה.
וגלות אלפיים ארכה לא בגלל גזירת שמיים אלא בגלל רפיון חולשה ואי הבנה רעיונית טוטאלית של היהדות האורטודוקסית ואולי אף גם מכשלת המרגלים - מאיסת ארץ חמדה.... .
דברים אלו יתבהרו רק אם תקום וועדת חקירה תיאולוגית היסטורית לברר פשר גלות אלפיים ו על מנת לתקן בעיקר תודעתית ורעיונית "תורות של מכשלה" שאנו אוחזים בהם גם כיום.והן המעכבות בגאולה
2. והסוגיה השנייה גם היא קשורה לסוגיה הראשונה :
חידת השואה האיומה.
היהדות האורטודוקסית לא יכולה יותר להתחמק מלהתמודד תיאולוגית עם סוגיה זו.
על הרבה פחות מכך קרא הקב"ה לעם ישראל : "לכן ונשפטה. ..ודבר אתה למען תצדק".
כן הגיעה השעה לא לטאטא יותר עניין זה. כנסת ישראל צריכה לשרות עם אלוהיה במשפט.
לתבוע את אלוהיה למשפט על מנת לפתור חידה נוראה זו.
תופתעו אולי ,אבל הקב"ה לא ישאר אדיש להליך מעין זה הוא כבר ימצא את הדרך ל"דבר".
ש"המשפט לאלוהים הוא".
ולעולם הקב"ה נוכח גם נוכח בכל משפט .וודאי יהא נוכח במשפט זה להגיב גם כ"נאשם" או כנתבע
כך או כך, בצד המימצאים המפתיעים , הצפייה שייגזר על ההשגחה להחיש מיד הגאולה השלמה שאזיי רק לאחר משפט שכזה ופסק דיןשכזה . ההשגחה תקיים כל גזר דין לגאולה.
שאזיי העת תבשל לקיים : "אחישנה"
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)