ברכת אתה חונן (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי יגאלי, 5/7/2010

בה"י

 

על דרך החידוד.

 

למה אנו מתחילים בתפילת העמידה ,  לאחר שלש ברכות הפתיחה,   דווקא בברכת אתה חונן  .

 

התפילה היא תפילת רבים .  אנו כמעט תמיד משתמשים בלשון רבים - א-לוקינו ,חוננו,  גאלנו , רפאנו , וכו' .

 

המתפלל  אין תפילתו אישית אלא ציבורית  על כלל ישראל  ובתוכם גם הוא נושע - המתפלל על חבירו  וגו' .

 

יש חשש כי אם היינו מתחילים  למשל בברכת  רפאינו, שמא למתפלל  יש קרוב  חולה ואמנם הוא אומר רפאינו אך הוא מתכוון  ספציפית לקרובו  אולי יש לו  בעיות כלכליות והוא מתכוון על זאת בברכת השנים ,  יש לו קרובים [עשירים] בחו"ל והו מכוון עליהם  בתקע  בשופר  וכך  בכל ברכה וברכה.

 

יש  ברכה אחת ויחידה שברור שהוא לא מתכוון  על  עצמו  ברכת אתה חונן -  הוא בטוח  ב 100 אחוזים שהוא חכם .

 

ואולי לכן חז"ל שרצו  שהמתפלל יחשוב על הכלל  הכניסו דווקא כברכהה ראשונה  את ברכת חונן  הדעת. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן


חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
יוסף (12/7/2010)
נראה לי שיש כזה יסוד בנתיב העבודה למהר"ל
ציורים לפרשת שבוע