chiddush logo

אכילה קודם התפילה בשבת (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאל אליעזר, 8/6/2010

 איסור   אכילה  קודם   הקידוש    בשבת  בבוקר,   חל  רק   לאחר   התפילה,  שאז חלה  עליו   חובת קידוש,  אך אם   הוא חולה   וצריך לאכול קודם התפילה   ממילא   חלה עליו חובת קידוש קודם  התפילה   ואסור   לו לטעום    קודם    קידוש,   ואפילו מים,   שגם מים   אסור    לשתות  קודם  קידוש.

אדם   בריא   שרוצה  לשתות   לפני  הקידוש,  אין לנו   לדון  בו   מצד גדרי   איסור טעימה קודם  קידוש,  אלא מצד   גדרי   איסור אכילה ושתיה   קודם התפילה,     וקדם   התפילה-  בין  ביום  חול  ובין בשבת-  מותר לשתות   רק מים,  תה   וקפה,  אך  לא מיצים   ומשקאות   קלים.

ואם   אוכל  בהיתר  קודם התפילה,  חלה עליו  חובת  קידוש  קודם  התפילה,  ויש  מי   שכתב  שאולי   זה דווקא   לאוכל   פת   קודם  התפילה,  אך   אם  אוכל פירות קודם התפילה    נחשב שעדיין אסור   בסעודה,  וממילא   לא חלה  עליו  חובת   קידוש,  ויכול  לאכול   ללא  שיקדש  קודם.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
אריאל אליעזר (9/6/2010)
תשובה לדביר-
הרמב"ם בהלכות שבת, פרק כט, כותב "מצווה לברך על היין בשבת שחרית קודם הסעודה וזהו הנקרא קידושא רבה, וקדוש זה הוא מדברי סופרים".
הרמב"ם כותב "קודם הסעודה" ואינו מחלק בין אם הסעודה מתקיימת לפני התפילה או אם הסעודה מתקיימת לאחר התפילה. מקווה שקיבלת את תשובתי.
דביר (8/6/2010)
למה חלה על חולה חובת קידוש קודם תפילה?