chiddush logo

ביאור "כבוד הלשון" – פרשת אחרי מות

נכתב על ידי אורן מס, 21/4/2022

 ביאור "כבוד הלשון" – פרשת אחרי מות


טז,לד: וְהָיְתָה-זֹּאת לָכֶם לְחֻקַּת עוֹלָם, לְכַפֵּר עַל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִכָּל-חַטֹּאתָם: הדגש בזי"ן בצירוף 'והיתה זאת' מורה עת על דרישה נחרצת של ה' שרק כך הכהן יכפר על עם ישראל ביום הכיפורים, ולא בשום דרך אחרת, כדי שהסליחה תהיה כללית ואחידה לכל מי שיענה את נפשו וישבות ממלאכה, ללא הבדל מעמדות או הבדלים אחרים.


יז,ז: וְלֹא-יִזְבְּחוּ עוֹד, אֶת-זִבְחֵיהֶם, לַשְּׂעִירִם, אֲשֶׁר הֵם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם. חֻקַּת עוֹלָם תִּהְיֶה-זֹּאת לָהֶם, לְדֹרֹתָם: הדגש בזי"ן בצירוף 'והיתה זאת' מורה על נחרצות ה' בדרישתו המוחלטת מהעם שלא לזבוח לשעירים ולאלילים, אלא רק לו, ולכן במדבר נצטווה כל אחד לזבוח בפתח אוהל מועד ולא בשדה (ה), ובכך לא לזבוח לעבודה זרה.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה