chiddush logo

כול העולם לא ניברא אלה בישבילי

נכתב על ידי טל סייג, 1/2/2022

 תורה ה', וזלשה"ק: "כי צריך כל אדם לומר כול העולם לא נברא אלא בשבילי (סנהדרין ל"ז). נמצא כשהעולם נברא בשבילי, צריך אני לראות ולעיין בכל עת בתיקון העולם, ולמלאות חסרון העולם, ולהתפלל בעבורם".

 

ראה שהישראל הוא עיקר עניינו של השם בעולם לדורי דורים עבדיו הנאמנים מבחינת אברהם בניו היקרים מבחינת יצחק תלמידו המלומדים מבחינת יעקוב ועמו מבחינת דוד.

 

אך הם בספו של דבר טבולים ומושפעי מקהל גדול בתוך כול כדור הארץ של שאינם ישראל חיות לא מדברות צומחים ודוממים וכן הכוכב הזה כדור הארץ טבול ומושפע ממערכת כוכבים גדולה של כול היקום הזה כול חללו של עולם הוא המזל הגורם, כי ישראל הם ממלכת כוהנים שצריכה לכהן את כול המכלולים האלו ולברך אותם ולהתפלל עליהם.

 

ורשעים מקדמת דנן פעלו בכול אלו הרבה קלקולים היינו מה שרבנו כותב שם אחר מתן גזר הדין, ולכן יש לאדם לצורך הישראל להתפלל על כול המכלולים האלו להסיר מהם את הקלקולים האלו ולהחיל בהם את הברכות המדויקות שציווה השם, שכפי שביארתי הישראל הוא עיקר עניינו של השם וכול ישראל ערבים זה לזה ולשם יחוד קב"ה ושכינתה בשם כול ישראל ועמך ישראל כולם צדיקים.

 

ובשביל זה צריך האדם הישראלי המתבודד בעל התפלה להיות מעורה מאוד בדורות האלו במה ששומעים ממה שקורה בכול העולם ולא לאטום את אוזניו מבעיות כול העולם ולסדור תפלות ולטכס עצה בנפשו על טובת כול העולם ללא יוצא מן הכלל וללמוד הדיבור הזה היטב היטב שאמר רבנו לתלמידו לרבי נתן מברסלב ולראות בכול הדברים האלו ששומע מן העולם תורות ולהפוך את התורות האלו לתפלות.

 

וסדר תפלה כזה אין מספיק לו רק תפלה שבלב והתבודדות כללית אלה הרבה צדקה ותהילים משניות וזוהר בגרסה פשוטה אך מרובה והתקשרות לכול הצדיקים שעסקו בעניינים האלו מקדמת דנן כי בוודאי גם הרבה צדיקים מאדם וחווה ועד גזרת הונפלינו של משה שלא תשרה שכינה וגנ"י רנ"י חיימ"ו תקין אלה בישראל שהיו לא מישראל כלומר צאצאי וצאצאיות אברהם יצחק ויעקוב וגיריהם וגרותיהם התפללו על הדברים האלו עם הישראל עצמם בהיה בהווה וביהיה מאות צדיקי גדולים ומאות אלפי צדיקי קטנים אלפי שנים ויש לכלול את התפלה של האדם הפרטי בתפילותיהם כי איך יוכל אד קטן כמונו בסוף דורות כזה לתקן מכלולים כאלו גדולים אלה רק על ידי התכללות צדיקי עצומה שמאפשרת לפעול דברים שכאלו.

 

ולשם כך צריך לבקש על המצוות לא לשם העולם הבא כי הוא בחינת זיו והארה בילבד של האור אין סוף אך ההתנבאות בזה היא גם על חושך אין סוף כי זה כפול מגן עולה בראשית ברא שקדם וקדם במעלה לדיבור על חושך בפסוק השני לכן אפשר על ידי התנבאות בזה לבקש על כול חסרונו של כול העולם אפילו השאינם ישראל והחי הלא מדבר והצומח והדומם והכוכבים והחלל שביניהם וזה ממש לפני כול מתן גזר דין איזה שהוא בכלל.

 

ושכול העולם לא נברא אלה בישבילי זהו רק הצד ההפוך של המטבע, אותו מטבע קדוש, - רק הפלי שלו ולא העץ היקר והמועורך והחשוב והמשמעותי והמהותי באמת שלפעמים כול תכלית ביאת האדם לעולם כול ה120 שנה בפרטות ובכללות היא בשביל לעזור באיזו שהיא צורה לזולתו או זולתית האחר האחרת היהודי/יהודייה בפרטות או בכללות בגשמיות או ברוחיות באיזה שהוא עניין ולו הקטן ביותר והלא משמעותי וחשוב ביותר, - וזה כול תכלית ביאתו לעולם (כך מפי הבעש"ט) ובאמת לא צריך ליפול לתחתוניות טמאה מזה ולא לגאווה נפולה מהיפוך המטבע שכול העולם לא נברא אלה בישבילי כי שני המידות האלו בעולם מתערבבות זו בזו ומשלימות זו את זו וככה החיים נשארים בדרך הקו המכריע עמוד האמצעי המרכזי התפארת.

 

והסוליפסיסטים המגלומאנים האנרכיסטים שחושבים שהעולם הזה הוא הפקר ולית דין ולית דיין ועוברים בבזיון תורה בפרהסיה על לא תרצח לא תנאף ולא תגנוב ולא תשקר כי מיצידם כול העולם לא קיים בישבילהם בכלל וכול באי מטה הם רק בדימיון שלהם באיזה חלום שהם חושבים שהם נימצאים בו שבילעדיו אין שום קיום לבאי מטה ולכן אפשר לרצוח אותם לגנוב לשקר ולינאוף הם מסיטרא של רע שבהבל כמצוי שם בגמרא סנהדרין שמימנה הדיבור הזה לקוח שקין הרג בדין על אופן כול ההורג רשעים כאילו זובח זבחים וזבח את הרע שבהבל הזה לשם ואז עלה לו הזבח שביקש כי משם השם יתברך הוא היחידי שחולם את העולם והוא היחידי שמותר לו לעשות הכול ורק לו וכול העולם ניברא באמת לאמיתה רק בשביל השם יתברך ולא בשביל אנרכיסטים סוליפסיסטים מופקרים רשעים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע