התבוננות במאמרי ההמשך של הרש"ב
דברי האדמו"ר מוהרש"ב דחב"ד לובאויץ (המשך תרע"ב, חלק שני, שבת פרשת תולדות, תשמ"ו) וזה לשונו:
"וכידוע ד600000 נשמות מושרשים ב600000 אותיות התורה כולי, והיינו דשרש הנשמה שלמעלה מהתלבשות בגוף מתקשרת באותיות התורה, וכידוע דאותיות התורה הן אותיות המחשבה (דלא נמצא 600000 אותיות בתורה* כ"א ע"י שמצטרפים אותיות הנקודות שהן אותיות דמחשבה כולי), - נשמות כמו שהן בגופים." עכ"ל
*אלה בערך ד"ש תת"מ (304840 אותיות) כספירת סופרים.
והנה שבעה דברים נבראו קודם שנברא העולם (ויש אומרים עוד שניים) והם מכוונים כנגד שש אותיות ראשונות של מילת בראשית והרווח שאחריהם שהם בתחילת מעשה בראשית שבפרשת בראשית שבספר בראשית שבחומש שבתנ"ך ואלו הם
1) ב' כנגד בית המקדש
2) ר' כנגד רכב השם כסא הכבוד מעשה מרכבה
3) א' כנגד אבות, אברהם יצחק ויעקוב
4) ש' כנגד שמו של משיח ויש לו שלוש ראשים בשין כנגד משה דוד ומשיח
5) י' כנגד שורש נשמות ישראל כפי שעלו במחשבה להיברא קודם שנבראה התורה וקודם שנברא העולם
6) ת' כנגד תורה – אורייתא קדישה באשר היא
7) רווח בין התיבה הראשונה לשנייה כנגד התשובה ודרך התשובה באשר היא עם המקיפים הכי רחוקים שלה עד כדי מה שנקרא בדור הזה זרם החזרה בתשובה ההמוני גם הוא נברא קודם שנברא העולם אבל אחרי ת' תורה שכן הוא מותנה על פי תורה
8) ולבסוף שני עניינים הרמוזים בג' התיבות של ברא החוזרות על עצמם עוד משורש ג' תיבות ראשונות של בראשית שהם כלומר ב', ר', א' והם כנגד העניין אם הלך בדרכי התורה או לא הלך ועשה תשובה אחרי זה הרי ג' זו היא גן עדן שנברא לפני העולם -
9) ואם לא היא בחינת גיהינום.
והנה דברי הרבי האלו הם לפרשת תולדות כלומר כנגד שלושת האבות המוזכרים יחדיו בפרשת תולדות החל מאברהם ויצחק בפסוק אלה תולדות יצחק בן אברהם, אברהם הוליד את יצחק, והמשך בסיפור ענייני תחילת עבודתו של יעקוב בעולם בערך עד גיל 63, וזה עבודתו ההתחלתית בלבד שכן חי עד גיל 147 ופעל אחרי כן עוד הרבה ואבות כפי שהסברתי שורשם בא' של בראשית והמשכם בב' של בית המקדש ואחרי כן מצוותים להשלמת תיבת אבות עוד שני אותיות ו' ות' מהמשך הפסוקים שבמעשה בראשית.
ואחרי כן ש' ולה שלוש ראשים כנגד משה דוד משיח (סנהדרין פרק חלק) שהם ראשי הס' רבוא מטעם הא' אבות, ואחרי כן י' כנגד שורש ס' רבוא = 600000 נשמות ישראל שנשרשות באותיות התורה שהיא כנגד ת' תורה שמוכפלת בד"ש אלפים ותת"מ כלומר 304840 כפול עניין דיקדוקי המסורה עליהם ניקודיהם ודגשיהם וטעמיהם נעשה מזה כערך 304840*2=609680, שהוא כערך מניין הפקודים בדור דעה במדבר בפקידות גם ראשונה וגם שנייה בפרשת פינחס בפקידת הנכנסים לארץ.
המשך דברי הרבי פרשת שלח, מאמרי ההמשך תרע"ב וז"ל:
העניין הוא דמה שהן נו"ן שערים זהו בההמשכה מבינה למדות ואח"כ בהמידות מתחלק לריבוי מדרי' כו', וכידוע דהשבע מידות כלולים מיו"ד ויו"ד מיו"ד עד ס' רבוא שהן שרש 600000 נשמות שבכול אחד ואחד הוא המשכה מיוחדת כולי, וזהו שנודע בשערים בכחו"ח לפום מה שמשער בליבי' כפי שרשו ומקורו בבחי' ז"א דאצילות כולי, וכללות כולם הן הנשמות שבגוף כולי)