chiddush logo

התבוננות במאמרי ההמשך של הרש"ב

נכתב על ידי טל סייג, 27/2/2013

דברי האדמו"ר מוהרש"ב דחב"ד לובאויץ  (המשך תרע"ב, חלק שני, שבת פרשת תולדות, תשמ"ו) וזה לשונו:

"וכידוע ד600000 נשמות מושרשים ב600000 אותיות התורה כולי, והיינו דשרש הנשמה שלמעלה מהתלבשות בגוף מתקשרת באותיות התורה, וכידוע דאותיות התורה הן אותיות המחשבה (דלא נמצא 600000 אותיות בתורה* כ"א ע"י שמצטרפים אותיות הנקודות שהן אותיות דמחשבה כולי), - נשמות כמו שהן בגופים." עכ"ל

 

*אלה בערך ד"ש תת"מ (304840 אותיות) כספירת סופרים.

 

והנה שבעה דברים נבראו קודם שנברא העולם (ויש אומרים עוד שניים) והם מכוונים כנגד שש אותיות ראשונות של מילת בראשית והרווח שאחריהם שהם בתחילת מעשה בראשית שבפרשת בראשית שבספר בראשית שבחומש שבתנ"ך ואלו הם

1)     ב' כנגד בית המקדש

2)     ר' כנגד רכב השם כסא הכבוד מעשה מרכבה

3)     א' כנגד אבות, אברהם יצחק ויעקוב

4)     ש' כנגד שמו של משיח ויש לו שלוש ראשים בשין כנגד משה דוד ומשיח

5)     י' כנגד שורש נשמות ישראל כפי שעלו במחשבה להיברא קודם שנבראה התורה וקודם שנברא העולם

6)     ת' כנגד תורה – אורייתא קדישה באשר היא

7)     רווח בין התיבה הראשונה לשנייה כנגד התשובה ודרך התשובה באשר היא עם המקיפים הכי רחוקים שלה עד כדי מה שנקרא בדור הזה זרם החזרה בתשובה ההמוני גם הוא נברא קודם שנברא העולם אבל אחרי ת' תורה שכן הוא מותנה על פי תורה

8)     ולבסוף שני עניינים הרמוזים בג' התיבות של ברא החוזרות על עצמם עוד משורש ג' תיבות ראשונות של בראשית שהם כלומר ב', ר', א' והם כנגד העניין אם הלך בדרכי התורה או לא הלך ועשה תשובה אחרי זה הרי ג' זו היא גן עדן שנברא לפני העולם -

9)     ואם לא היא בחינת גיהינום.

 

והנה דברי הרבי האלו הם לפרשת תולדות כלומר כנגד שלושת האבות המוזכרים יחדיו בפרשת תולדות החל מאברהם ויצחק בפסוק אלה תולדות יצחק בן אברהם, אברהם הוליד את יצחק, והמשך בסיפור ענייני תחילת עבודתו של יעקוב בעולם בערך עד גיל 63, וזה עבודתו ההתחלתית בלבד שכן חי עד גיל 147 ופעל אחרי כן עוד הרבה ואבות כפי שהסברתי שורשם בא' של בראשית והמשכם בב' של בית המקדש ואחרי כן מצוותים להשלמת תיבת אבות עוד שני אותיות ו' ות' מהמשך הפסוקים שבמעשה בראשית.

 

ואחרי כן ש' ולה שלוש ראשים כנגד משה דוד משיח (סנהדרין פרק חלק) שהם ראשי הס' רבוא מטעם הא' אבות, ואחרי כן י' כנגד שורש ס' רבוא = 600000 נשמות ישראל שנשרשות באותיות התורה שהיא כנגד ת' תורה שמוכפלת בד"ש אלפים ותת"מ כלומר 304840 כפול עניין דיקדוקי המסורה עליהם ניקודיהם ודגשיהם וטעמיהם נעשה מזה כערך 304840*2=609680, שהוא כערך מניין הפקודים בדור דעה במדבר בפקידות גם ראשונה וגם שנייה בפרשת פינחס בפקידת הנכנסים לארץ.

 

המשך דברי הרבי פרשת שלח, מאמרי ההמשך תרע"ב וז"ל:

העניין הוא דמה שהן נו"ן שערים זהו בההמשכה מבינה למדות ואח"כ בהמידות מתחלק לריבוי מדרי' כו', וכידוע דהשבע מידות כלולים מיו"ד ויו"ד מיו"ד עד ס' רבוא שהן שרש 600000 נשמות שבכול אחד ואחד הוא המשכה מיוחדת כולי, וזהו שנודע בשערים בכחו"ח לפום מה שמשער בליבי' כפי שרשו ומקורו בבחי' ז"א דאצילות כולי, וכללות כולם הן הנשמות שבגוף כולי)

 

והנה כנמשכות הנשמות מבינון כזה גבוהה בעולמות כלומר ז"א דאצילות הרי כשנעשית ההמשכה בהבריאת העולם של הדבר נעשה בעולם בעניין לפום מה שמשער שהוא עניין ס' רבוא ופרטיהם, ופרטי פרטיהם, ופרטי פרטי פרטיהם עניין המבואר בגמרא (ברכות ל"ב עמוד ב') בערך של כ18^10 כוכבים בעולם בעניין הברכה לאברהם כה יהיה זרעך, ובעניין אברהם בברית בין הבתרים הבט השמימה, וכהפרשן הבטה מלמעלה ללמטה על כל חללו של עולם והוא המספר הזה כופל את עצמו משום שסמוך בדברי הגמרה על שס"ה ורביע ימות החמה, שכפי שביאר הרבי הוא עניין ז"א דאצילות כלומר גלגלים פנימיים המותנים בעבודת החמה וכדור הארץ, אז מוכפל בארבעים שנה אקוט בדור הרי דור 40 פעמים העניין הזה, וזכר לעולם בריתו דבר ציווה לאלף דור הרי פי אלף העניין הזה הרי סך פי 40000 שהוא 18^10*40000=22^10*4 כוכבים בבריאת היקום הוא בערך מה שמשער המדע תצפיתית עם אמצעי התצפית המשוכללים שבדור כלומר טלסקופים ורדרים שהחלו להשתכלל סופית לדימוי צורת הכלי שלהם כיום כבר בימי הרבי הרש"ב ועניין זה הוא הסופם שנקרא שם בסוף הגמרא וכולם לא בראתי אלה בשביל כנסת ישראל שהיא בחינת נשמות ישראל כפי שעלו במחשבה להיברא אצל השם לפני התורה והעולם שהסופם שלהם בישראל בקומת אדם שלהם אתם קרויים אדם כידוע הוא הנשמה מדורה במוח כלומר חב"ד דמוחין של הישראל שהוא השורש לעניין תורת הנשמה שמעל תורת העולם ומעל תורת הבן אדם. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע