chiddush logo

רעיון מבורך (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אביהו ח, 13/8/2012

 

ב"ה

לְהָנִיחַ בְּרָכָה אֶל בֵּיתֶךָ:


 

 

שלום רב ומיטב הברכות!

ברצוננו לשתף אותך בדבר טוב ומיוחד הנעשה בעיר רחובות, אנו קבוצת יהודים הלומדים את כל ספר הזוהר באופן מחולק, כל יהודי מהקבוצה מקבל טבלה המחלקת את כל ספר הזוהר לרבות תיקוני הזוהר והשמטות הזוהר ל-45 משתתפים, מהרב אברהם אסולין שליט"א (מבני ברק), מכסת הלימוד נלמדת ע"י כל אחד מהמשתתפים בזמנו הפנוי, הלימוד בגרסא (קוראים רק את לשון הזוהר) או בעיון (קוראים את לשון הזוהר והביאור) עפ"י רצון הלומד.

את מכסת הלימוד כל אחד מהמשתתפים מסיים בתוך חודש ימים והסיום נערך בבית הכנסת: "אור לגיל", ברחוב ההגנה ברחובות (רצוי, אך לא חובה להגיע לסיום), לסיומי הזוהר הנעשים בכול חודש (במוצ"ש, שעה לאחר רבנו תם) מגיעים רבנים המוזמנים ע"י הרב אברהם אסולין שליט"א, נאמרים דברי תורה, ותפילה מיוחדת לסיום הזוהר, וקהל המשתתפים מאוד נהנה, לאחר הסיום כל אחד מהלומדים עובר ללמוד את הקטע הבא בטבלת הלימוד, ובכך מלבד שבכול חודש כל הקבוצה מסיימת את כל הזוהר כל אחד מהמשתתפים זוכה לסיים את כל ספר הזוהר כל 45 חודש בעצמו לרבות תיקוני והשמטות הזוהר.

נציין כי עצם הידיעה כי יש לסיים מכסת לימוד בתוך חודש ימים מהווה תמריץ והזמן מנוצל יותר. ומובא ב"שדי חמד" (אות מ'): "מצוה שעושים אותה הרבה בני אדם, כל אחד נוטל שכר כאילו עשאה כולה לבדו".

נציין כי מצטרפים נוספים מכל תפוצות ישראל בארץ ובעולם יתקבלו בשמחה וכן אם אפשר להעביר רעיון מבורך זה גם לערים אחרות, בתי מדרש וכו', תבוא עליכם ברכה.

על מעלת וסגולת לימוד ספר הזוהר הקדוש, בהתמדה, כתבו:

רבי חיים ויטאל (בשער ההקדמות, ובעץ חיים) ו-השל"ה הקדוש (עֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת מַאֲמָר רִאשׁוֹן, שְׁנֵי לוּחוֹת הַבְּרִית), הרמח"ל (קוּנְטְרֵס דֶּרֶךְ עֵץ חַיִּים) ו-החיד"א (מורה באצבע) רַבִּי פִּנְחָס מִקָארִיץ (אִמְרֵי פִּנְחָס הנמ"ח ח"א עַמּוּד רס"ד) רַבִּי חַיִּים פַלַאגִ'י (בַּסֵּפֶר זְכִירָה לְחַיִּים) ועוד גדולים זיע"א.

ניתן לקבל פרטים אצל אביהו 08-9143442 (בימים א-ה, בין השעות 8:00-12:00 לפנה"צ).

לאור האמור, ראוי לציין לטוב את ספר הזוהר עם הביאור מתוק מדבש

שהוא ביאור על כל ספרי הזוהר לרבות תיקוני והשמטות הזוהר, מפוסק ומחולק לקטעים מילה במילה ודף על דף בדרך קל וקצר למען ירוץ הקורא בו בלי מכשול, מלוקט ומבורר ממפרשי הזוהר הקדמונים זיע"א וביאורו קצר וקל להבנה ובשפה השווה לכל נפש (הפצה ראשית, צבי 057-3112627) יהי רצון שזכות רשב"י וחבריו תעמוד לכם ולנו ולכל בית ישראל להתברך בגאולה שלמה ברחמים וכל טוב סלה.

 

ראוי להוסיף כי הלימוד הנעלה ביותר לעילוי נשמת הנפטר הינו לימוד זוהר כמובא באריכות בספר רוחות מספרות ובספר מעבר יבק ובכתבי האר"י ז"ל.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
שניאור (3/2/2015)
על אופן לימוד הזוהר - ניתן לקבל פרטים גם ב- 02-5022233 מרכז מתוק מדבש
שניאור (3/2/2015)
על אופן לימוד הזוהר - ניתן לקבל פרטים גם ב- 02-5022233 מרכז מתוק מדבש
ציורים לפרשת שבוע