chiddush logo

ציוד רפואי – הבדל משמעותי באיכות החיים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 12/11/2020

 עולם הציוד הרפואי הוא עולם מקיף שכולל בתוכו מגוון רחב של תחומים – החל מתחום הנשימה, רפואת השינה, ועד מכשירים רפואיים לבתי חולים. ענף הציוד הרפואי מכיל בתוכו גם ציוד למוסדות רפואיים שונים, וגם מכשירים המיועדים לאשפוז בייתי, שיכולים לא פעם לעשות את ההבדל בין אשפוז נוח עד כמה שאפשר, לבין אשפוז קשה ומורכב.

 

מתי ציוד רפואי יכול לעשות את ההבדל עבורנו?

כאמור, חנות ציוד רפואי מרכזת תחתיה מגוון רחב של ציוד, ומציעה ייעוץ מקצועי, התאמת הציוד, וליווי לאורך הדרך. ציוד רפואי יכול לעשות הבדל משמעותי באורח החיים של המטופל, והנה כמה דוגמאות –

 

מטופל הסובל מכאבי גב

מטופלים רבים שסובלים מכאבי גב מתלוננים על פגיעה משמעותית באיכות החיים. בין אם מדובר בקושי לבצע פעולות בסיסיות, או במקרים שהכאבים חמורים, אפילו להפריע לשינה בלילה. הצורך התמידי במנוחה, עלול להשפיע גם על הקריירה, הזוגיות, וחיי המשפחה. באמצעות ציוד רפואי ביתי, ניתן לשפר את המצב באופן רציף. למשל, מכשיר הטנס, שמודבק ישירות לגבו של המטופל ומשתמש בטכניקה של גירוי חשמלי של העצבים. המכשיר מלווה את המטופל לאורך היום, ומקל על כאבי הגב באופן משמעותי.

 

פצעי לחץ

פצעי לחץ הם פצעים שנפוצים בעיקר בגיל השלישי, ונגרמים מישיבה או שכיבה ממושכת באותה התנוחה. כאשר המטופל נמצא באשפוז, הוא נמצא במצב של ישיבה או שכיבה ללא תנועה, וחשוף לסיכון של פצעי לחץ. פצעי לחץ הם תופעה לא נעימה, מטרידה את המטופל וגורמת לכאבים, זאת בנוסף לזיהומים ולסיכונים אליו המטופל חשוף. פצעי הלחץ דורשים זמן רב להחלמה, ומהווים מטרד לא פשוט נוסף על כל הכאבים מהם המטופל סובל. ניתן למנוע את פצעי הלחץ מראש על ידי שימוש בציוד רפואי שמותאם אישית. הכוונה היא בין היתר למזרנים שונים, המורכבים משתי שכבות – שכבה ראשונה של אוויר, והשכבה השנייה של ספוג. בכך המזרן מפזר את הלחץ של המשקל באופן אחיד, ומונע מהמטופל להפעיל לחץ לא מודע על אותו אזור בגוף. מדובר בסבל רב שנחסך באמצעות אביזר פשוט.

 

מחולל חמצן

עבור מי שזקוק לחמצן, ציוד רפואי הוא עניין מהותי ביותר. למשל, כאשר המטופל זקוק לסיוע מתמיד בחמצן, הוא נאלץ להסתובב עם ציוד חמצן מתאים. עולם הציוד הרפואי מציע מגוון רחב של אופציות כמו בלון חמצן, או מחולל חמצן נייד. מחולל חמצן נייד יכול לעשות שינוי מהותי בחייו של המטופל, שיכול לצאת מהבית מבלי לסחוב את בלון החמצן המסורבל. המטופל הופך לחופשי, ויכול להמשיך בשגרת חייו כרצונו מבלי להיות תלוי.

 

קרדיט: depositphotos.com

מכשיר סיפאפ – דום לב בשינה

הדוגמה הקלאסית ביותר לשיפור באיכות החיים – היא מכשיר הסיפאפ, שמסייע לדום לב השינה. דום לב בשינה היא תופעה שמתרחשת בלילות, כאשר שרירי הצוואר מתקרבים זה לזה, ומפריעים לנשימה תקינה ורציפה. הסובל מהתופעה יתעורר מספר פעמים בלילה בתחושה שאינו יכול לנשום, מה שגורר השלכות נוספות כמו עייפות לאורך היום, ועודף משקל. בגלל שהגוף נמצא במצב של סטרס, כשאינו מקבל חמצן, מופרשות כמויות גדולות שלהורמון הקורטיזול שמשפיע באופן ישיר על תחושת השובע.

 

ההשפעה הרגשית של ציוד רפואי

אי אפשר להתעלם מההשפעה הרגשית של ציוד רפואי, שמלווה את המטופל ומסייע לו לשפר את איכות החיים. ציוד רפואי שמותאם למטופל ככפפה ליד, יכול לעשות שינוי מהותי במצב הרפואי, במצב הרוח, וגם בשגרה של הסביבה הקרובה שדואגת למטופל. אל תוותרו על ציוד רפואי (עמוד הבית) שישפר את איכות חייכם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע