chiddush logo

יעוץ משכנתאות – כיצד הדבר יעזור לכם?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 12/11/2020

אחת ההחלטות החשובות ביותר שתיקחו בחייכם קשורה בלקיחת משכנתא עבור הבית החדש שלכם. יש לקחת בחשבון כי כל החלטה בנושא זה עשויה להתבטא בצורה משמעותית בחשבון הבנק שלכם, ביכולות העו"ש ובכדאיות ההשקעה. כל שקל קובע, בין אם אתם זוג צעיר או משפחה מרובת ילדים. בדיוק בשל כך חשוב מאוד להיעזר בשירותי יעוץ משכנתאות חוץ בנקאיים שיעזרו לכם לקבל החלטה נכונה. להלן הרחבה בנושא שתסביר לכם את חשיבות הדבר.

 

בדיקת כדאיות העסקה

מצאתם את בית חלומותיכם ובמחיר הטוב ביותר מבחינתכם. פניתם אל הבנק ושם מעודדים אתכם לבצע את הרכישה ולקחת משכנתא בתנאים מסויימים תוך הצגת מצג שבו אתם מסוגלים לעמוד בהחזרים החודשיים. האומנם? יש לזכור כי יועץ המשכנתאות של הבנק תמיד משרת את האינטרסים של מקום עבודתו ועל כן אין לקבל מייד את הצעתו. העדיפות היא לקבל יעוץ משכנתאות באופן פרטי וחוץ ובנקאי שכן אז תקבלו ייעוץ שמשקף רק את האינטרסים שלכם. במהלך ייעוץ שכזה תוכלו להיחשף למידע שהבנק לא מעלה בפניכם כגון העלייה הצפויה בהחזר החודשי עם השנים, האם תוכלו לעמוד בהוצאות כאשר תרצו להחליף את הרכב או לשלוח את הילדים לאוניברסיטה, האם העליית במשכורת שלכם תשקף הקלה או שתמיד היא תעלה בד בבד עם הוצאות המשכנתא ועוד. רק מידע שקוף שכזה יוכל לעזור לכם להחליט האם העסקה של רכישת הבית ולקיחת המשכנתא אכן כדאית עבורכם.

 

תנאי המשכנתא

עוד סיבה שבגינה חשוב כי תפנו לקבל יעוץ משכנתאות מחוץ לבנק הוא השגת תנאי משכנתא טובים ככל שניתן. יועץ משכנתאות מקצועי ובעל ניסיון ידע בדיוק אילו אחוזי מימון ניתנים עבור כל רכישה (רכישת דירה ראשונה, רכישת דירה להשקעה, רכישת קרקע, בנייה עצמית, מחיר למשתכן וכו') ומהם התנאים המחייבים של כל הבנקים. בהתאם לזאת הוא יוכל לעזור לכם במציאת מסלול המשכנתא המתאים ביותר עבורכם, עם ריביות נמוכות, נקודות יציאה וגמישות רבה לשינויים. חשוב שתפנימו כי כל מאית ועשירית האחוז יכולים לעשות הבדל גדול בסכום ההחזר החודשי וסך כל המשכנתא שלבסוף תיפרעו. יועץ המשכנתאות אף יוכל ללוות אתכם במשא ומתן אל מול הבנק כך שהוא תמיד יכול "לכופף" עוד קצת את התנאים וליצור מצב מיטבי עבורכם. אם תיכנסו לתהליך לבד, כשאתם לא ממש בקיאים בנושא, אתם עלולים לשלם הרבה יותר וחבל.

 

משכנתא הפוכה – לבעלי דירות קיימות

התרגלנו לחשוב כי משכנתא הינה הלוואה שניתנת לטובת רכישת דירה בלבד. אך במציאות, משכנתא עשויה לשמש אתכם גם לצרכי השתחררות מחובות או לקיחת הלוואה גדולה כאשר אתם נמצאים כבר בגיל הפרישה וברשותכם דירה קיימת. שירות זה, שניתן על ידי הבנקים וחברות הביטוח, קרוי משכנתא הפוכה והוא למעשה כולל משכון של הבית בתמורה לקבלת מזומן בגובה של עד 50% מערכו. כל זאת מבלי לעזוב את הבית, מבלי לאבד את האפשרות להשכיר אותו או לעשות בו כרצונכם. גם במקרה הזה חשוב מאוד לקבל יעוץ משכנתאות מחוץ לבנק, על מנת לקבל את כל הפרטים על מקסימום התנאים למישכון הבית, תוך השגת ריביות נמוכות וסכומי המשכנתא הנדרשים.

 

שיהיה בהצלחה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע