אלי מסעי בני ישראל - מסע הנשמה

נכתב על ידי יגאל מלכיאל, 5/8/2019

 

בס"ד 

אלה מסעי בני ישראל -  "מסע הנשמה"

אֵלֶּה מַסְעֵי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר יָצְאוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לְצִבְאֹתָם:  בְּיַד-מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן :

וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה אֶת-מוֹצָאֵיהֶם, לְמַסְעֵיהֶם--עַל-פִּי יְהוָה וְאֵלֶּה מַסְעֵיהֶם, לְמוֹצָאֵיהֶם:

 

ויסעו מרעמסס נראה לרמוז על ירידת הנשמה ועל חיי האדם :

מרעמסס – הוא רמז על אוצר הנשמות

סוכות- רמז שמראים לנשמה חופות הצדיקים

איתם- שמראין לה התמימים

בקצה המדבר- התמימים שמתנהגים בענווה

וישב עלפי החירות –זה פתח גיהנם

אשר על פני בעל צפון -  אלו הדינים,שכן כתוב מצפון תפתח הרעה

ויחנו לפני מגדול- רמז שמראין לה מי שהגדילו להכעיס

ויעברו בתוך הים  המדברה-  זהו עמק גיהנם 

ויחנו במרה – שמראין לה הרשעים שהם צועקים במרה ומגידין לה את מרירות המוות

ויסעו ממרה ויבואו אלימה- שמשם מחזירין אותה לגן עדן ששם שנים עשר שבטים ושבעים זקנים שהם יושבים בראש

ויסעו מאלים ויחנו על ים סוף – זהו בטן האם ונקרא בטן האם ים סוף לפי קמלו

מדבר סין- זהו מדור האמצעי ברחם סין בהיפך נס שבנס הוא עולה למעלה

דפקה  זהו בג' חודשים אחר שהילד דר במדור העליון קרוב למקום הדפק

אלוש –זמן הלידה שהילד חלןש שה"א מתחלף בח'

רפידים –קודם  שיהלך שהוא עדיין רפה ידיים

מדבר סיני-  כשיתחיל ללמוד תורה שנתנה בסיני

קברות התאווה – כשהוא בוגר נכנסת בו תאוות החיבור

חצרות –שאז רוחץ ומתיפה וייצר הרע בוער בו

ריתמה – וייצר הרע בוער בו כגחלי רתמים

רימון פרץ – אז הוא מתחיל להתחזק ונמצא בשיא כוחו

בלבנה- שצריך לכבוש עוונותיו ויצרו ומחשבותיו יהיו נקיים מעברות

בריסה-  יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון

קהלתה- שיתחתן שאז נקהלים עליו כמלך

הר שפר-אין אדם שלם עד אשר יישא   אשה

חרדה – שאז צריך להתחזק באמונה שהפרנה רק בידי שמיים

במקהלות – שיהיו לו ילדים והוא חייב לזון אותם

תרח – שחייב ללמוד תורה שיש הב ריח גן עדן

מתקה – שהתורה מתוקה מדבש ונופת צופים

חשמונה תורה שנתנה בשמונה דרגין :מותר ואסור ,טמא וטהור, כשר ופסול, חייב וזכאי,

מוסרות – שצריך לקבל את התורה ואת המסורה התורה שבעל פה והתפילה

בני יעקן – היסורין שעוברים עליו בחיים

חור הגדגד – יזכור יום המיתה הכוך של הקבר ואז יהי כל ימיו בתשבובה

עברונה- שיתגבר על יצר הרע   יתגבר אותיות  בתריג מצוות

מדבר צין היא קדש- בזמן שמזקין צריך לקדש עצמו ביותר

בהר ההר בקצה ארץ אדום – שמתקרבת מיתת האדם

ערד-  הס"מ רד כערוד לקחת הנפש

ויסעו מהר ההר ויחנו בצלמונה – זהו הקבר  צל מוות

פונון – מלשון פה שאז הוא צועק בעת שמורדים אותו לקבר

אובות ומורדים עליו דמעות כאובות שהם זבים מים

ויחנו בעיי העברים– זה הוא הקבר

גבול מואב - וחוזר אל העפר שהוא יסודו

דיבן גד – הוא הדין 

עלמון דבלתימה – שמעידין לפניו את כל מה שנעלם ממנו

הרי העברים- שכל חייו מעברין לו על פניו

לפני נבו – והאדם מודה על הכל בניבי פיו

ויחנו בערבות מואב על ירדן יריחו- הנשמה נקראת ירח ומחופפת על הגוף היורד לקבר

ויחנו על הירדן מבית הישימות - שהנשמה משתוממת עד שיחיה הגוף

עד אבל השיטים – שהנפש שהיא קרובה לגוף נאמר בה ,אך בשרו עליו יכאב ונפשו עליו תאבל עד שתחזור ותקום בתחיית המתים בשמחה

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן


חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע