chiddush logo

איך תוכלו לרכוש רכב חדש בעזרת מימון?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 21/3/2019

 בכל שנה עולים על כבישי הארץ יותר מרבע מיליון כלי רכב חדשים. ב-2016 למשל מספר מסירות הרכבים החדשים הגיע לשיא ועמד על 286,728, וגם ב-2018 שהתאפיינה בירידה קלה ביחס לאותו שיא נמסרו לישראלים לא פחות מ-267,490 כלי רכב חדשים. סיבה אחת לשגשוג המשמעותי היא העלייה המתמשכת ברמת החיים של כולנו, או לפחות רובנו, עוד גורם בעל משקל הוא המגוון הרחב של המכוניות, כולל כאלה שנמכרות במחיר אטרקטיבי כמו דגמים שונים של קיה או דאצ'יה, והמרכיב השלישי הוא פתרונות המימון המשתלמים הקיימים כיום.

בפרט, ישנן 3 אופציות עיקריות למימון קניית מכונית חדשה: הלוואה בנקאית, ליסינג ומסלולי מימון של יבואנית הרכב.

באילו מקרים כדאי לקבל הלוואה בנקאית?

הלוואה בנקאית היא אחת מאותן אופציות מימון לרכב חדש שתמיד כדאי לשקול. היתרון העיקרי שלה הוא שאתם מקבלים את הכסף בבת אחת ויכולים לשלם ליבואנית הרכב במזומן. אם הבנק שלכם מציע הלוואות בתנאים אטרקטיביים ויכולות המיקוח שלכם טובות, תוכלו לנצל זאת לקבלת הטבות שונות מיבואנית הרכב - הנחה, חבילת אבזור משודרגת ללא תוספת מחיר או במחיר נמוך ועוד.

עוד מקורות של הלוואה ממקור חיצוני הם חברות האשראי וחברות המימון החוץ בנקאיות, אם כי בדרך כלל הריבית שהן גובות גבוהה יותר. בכל מקרה, כדאי לחשב את עלות ההלוואה כדי לוודא שהיא לא גבוהה יותר מההנחה שאותה תצליחו לקבל מיבואנית המכונית שבה אתם חושקים.

היתרונות והחסרונות של הליסינג

גם חברות הליסינג מציעות אופציות מימון לרכב חדש. היתרון העיקרי הוא האפשרות להחליף את המכונית בקלות יחסית בתום תקופת הליסינג אבל מצד שני לא בכל חברת ליסינג תמצאו את הדגם הספציפי שאותו אתם מעוניינים לקנות. עוד כדאי לקחת בחשבון את העובדה שאתם תירשמו בתור יד שנייה וכשהיד הראשונה היא חברת ליסינג הערך של הרכב עלול לרדת.

מימון דרך היבואנית

מרבית יבואניות הרכב בישראל מציעות גם הן מימון לרכישת רכב אצלן. בחירה באופציה זו מתאפיינת בשני יתרונות משמעותיים: חיסכון ניכר בזמן וזאת בזכות העובדה שכל העסקה מתבצעת במקום אחד ומול גורם אחד כך שלא צריך להתרוצץ יתר על המידה, והתנאים הטובים שמאפיינים את המימון (בגלל הרצון של היבואנית להשלים את העסקה ולנוכח הגודל שלה שמקנה לה עדיפות בקבלת אשראי נוח מבנקים וכו' ובהתאם מתן אשראי דומה ללקוחותיה).

למעשה, היבואנית מציעה מספר אופציות מימון לרכב חדש. אפשרות אחת היא מימון של מלוא סכום העסקה, אפשרות שנייה היא עסקה שכוללת תשלום ראשוני שגובהו נקבע בהתאם להעדפות הלקוח ומימון של יתרת הסכום ועוד אפשרות היא מסלול גמיש במיוחד שכולל מקדמה, תשלומים חודשיים במשך עד 3-5 שנים ותשלום בסוף התקופה. הגמישות מאפשרת לכל אחד ולכל אחת לבחור את אופן התשלום הנוח ביותר מבחינתם וכך להגיע לרכב שבו הם באמת חושקים בקלות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע