chiddush logo

מיקרופון מדונה כפתרון טכני נפוץ – למי זה מתאים?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 15/1/2019

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית בשימוש בפתרונות טכניים שונים מתחום התקשורת וההגברה – מהפכת הסמארטפונים ייצרה כמה צרכים חדשים ונפוצים, דוגמת הצורך לדבר בפלאפון בבטחה בזמן הנהיגה, הרצון להשתמש בסמארטפון גם כאמצעי להשמעת מדיה והקרנת סרטונים וכו'. כך, אנחנו מתרגלים במהרה לראות כמה וכמה אביזרים שונים, אשר פעם היו נחלתם של כמה אנשי מקצוע בלבד, בשימוש המוני בכל פינה.

 

אחד האביזרים אותם ניתן למצוא כיום באינספור מקומות שונים הוא האביזר המכונה בארץ – "מיקרופון מדונה". מהו בדיוק מיקרופון מדונה ועבור מי הוא כל כך רלבנטי עד כי השימוש בו נעשה שכיח כל כך?

 

לשחרר את הידיים – מיקרופון מדונה

אז מה הוא בעצם "מיקרופון מדונה"? זהו שם כללי לקבוצה רחבה של מיקרופונים, כאשר מה שהופך אותם ל"מדונה" היא העובדה כי הם מחוברים לראשנו באמצעות קשת, ובכך משחררים אותנו מהצורך להחזיק את המיקרופון, בין אם מדובר במיקרופון של הסלולרי או במיקרופון בו אנו משתמשים להגברה. אביזר זה מכונה על שם הזמרת המפורסמת – מדונה, אשר הייתה מהראשונות להופיע עם מיקרופון אשר הורכב על ראשה באמצעות קשת.

 

בעשורים האחרונים נכנסו ה"מדונות" למיניהן לשימוש נרחב, כאשר כמעט כל מזכירה או עובדים המאיישים מוקדי שיחות למיניהם מצוידים במדונה במחברת את הטלפון למיקרופון והרמקול הקטן בהם מצוידת המדונה, וכך ידיהם משתחררות על מנת לכתוב, להקליד על המחשב וכו'.

 

השימוש במיקרופון מדונה הוא מתבקש כחלק מהמגמה הטכנולוגית הכללית של העשורים האחרונים, זו ששואפת ליותר ויותר יעילות והתאמה של האביזרים בהם אנו משתמשים לגוף שלנו, ולצרכים שונים. היעילות הכרוכה בשחרור הידיים מהתלות של החזקת הסלולרי או המיקרופון ביד גורמת לאביזר מסוג זה, אשר פשוט עושה שימוש בראש שלנו על מנת להחזיק את המיקרופון/רמקול בתנוחה הנוחה ביותר מבחינתנו, היא מהלך מתבקש מנקודת מבט של הנדסת אנוש.

 

מנהגים ומוקדניות ועד למדריכי טיולים או ספורט – שימושים נפוצים למיקרופון מדונה

כאמור, מיקרופון מדונה הפך לאביזר נפוץ ביותר בארץ ובעולם כולו בעשור האחרון, בעיקר מכיוון שהוא רלבנטי ביותר עבור קבוצה גדולה ומגוונת של אנשים.

כ

בר הזכרנו את אנשי המוקדים הטלפונים, וכיום מדובר בקבוצה עצומה של עובדים בעולם – מוקדים טלפוניים מעסיקים מיליוני עובדים ברחבי העולם, כאשר מערכי השירות והתמיכה של כל הארגונים הגדולים והחברות המסחריות השונות בעולם מופעלים ברובם באמצעות מוקד טלפוני מסוג זה או אחר.

 

מעבר לכך, גם עבור מדריכי קבוצות למיניהם, מיקרופון מדונה מהווה פתרון אולטימטיבי – מדריכי טיולים אשר הולכים עם קבוצה ומעוניינים להגביר את עצמם בזמן הליכה, מדריכי אירובי וקבוצות של כושר גופני שרוצים שכולם ישמעו אותם במהלך האימון ועוד אינספור דוגמאות דומות – מיקרופון מדונה משחרר את הידיים בזמן כל סוג של פעילות, ובכך מאפשר לנו לדבר בזמן שאנחנו נוהגים, עובדים על המחשב, מדריכים קבוצה או מעבירים אימון כושר גופני...

 

מיקרופון מדונה מאפשר למדריכי הספורט ומדריכי הטיולים להגביר את קולם ולהשאיר את הידיים פנויות. בכך להמנע מצרידות שעלולה להיהפך לכרונית עם השימוש האינטנסיבי בקולם.

 

קיימים כמובן בשוק סוגים רבים ושונים של מיקרופון מדונה, כל דגם שונה מעט במפרט הטכני ובמאפיינים של המכשיר. חלקם מתאימים יותר לשיחות בטלפון וחלקם מתאימים יותר לשטח, לאימוני ספורט וכו'. במידה ואתם מתעניינים במיקרופון מסוג זה כדאי להגדיר לעצמכם קודם כל את השימוש העיקרי הצפוי שלכם במכשיר, ולאחר מכן לחפש את הדגמים המותאמים ספציפית עבור צרכים אלו.

 

 

 

התמונה נלקחה מאתר טרטל מערכות הגברה

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע