chiddush logo

" שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו "

נכתב על ידי vaknin498, 26/8/2011

 בס"ד  , זה העיקר המבוא של ספר שמירת הלשון ...

עץ חיים היא למחזיקים בה : 
התורה מגלה לנו כי המילים בהן אנו בוחרים להשתמש קובעות את האופן בו אנו חיים את חיינו .
כאשר אנו שולטים בכוח הדיבור שלנו , הרי אנו שולטים בחיים עצמם .
בורא עולם מביא לנו הוראות מפורטות ואלו הן הלכות שמירת הלשון הרע .
שמירת הלשון הוא התכנית האלוקית להכשרתנו ביחסי אנוש המלמדת אותנו כיצד להתייחס זה לזה בדרך הטובה ביותר  , כל המקפיד עליה בנאמנות מבחין מיד בחכמה האלוקית הטמונה בה , המשקפת את הבנתו המושלמת של הקב"ה בטבע האדם .

בנבכי לשון הרע :
תרעלה המזיקה והמתחילה במילות לשון הרע - יהירות , כעס. קנאה . תחרות , גישה ביקורתית והסתכלות שלילית זוהי הנוסחה המחוללת וממריצה לשון הרע  .
כאשר נעמיק ונסתכל במילות הטובות ונעימות זה כבר לשון טובה - ענוה , רצון להימנע ממריבות , הכרת צלם האדם שבזולת , התמקדות בטוב ובאהבת ישראל .
כותב בעל חובות הלבבות שהתורה מדגישה את הקשר ההדוק הזה שבין המילים והלב המדריכה כל יהודי לעמול לסילוק האפלה והגברת האור הסרת הירוד והחלפתו בנעלה , רק טוב לדבר .

לראות טוב :
" מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב ? נצור לשונך מרע " ( תהלים י"ד , יג )
נעים זמירות ישראל הוסיף את המילים לראות טוב בפסוק הידוע על שמירת הלשון ? התשובה היא ליראות טוב , לראות את הטוב שבזולת ובחיים הוא המנוע המפעיל את שמירת הלשון .
לראות טוב - מכשיר עצמו כל יהודי לראות את בטוב שבזולתו 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה