chiddush logo

מחילה מכל הלב

9/12/2018

*בס"ד*
*בוקר טוב... חיזוק יומי... כט' כסלו*
*פרשת - "מקץ" - מחילה מכל הלב*

אדם אחד פגע בכבודו של מייסד תנועת המוסר, רבי ישראל סלנטר, וגרם לו עלבון גדול. לאחר שהתוודע האיש לזהותו של האיש אותו העליב, התמלא חרטה ואץ אליו כדי לבקש את סליחתו.

נענה רבי ישראל באצילות רוחו ואמר לו בפה מלא שהוא מוחל לו במחילה גמורה, ולא הסתפק רק בזאת אלא שאל את האיש שמא זקוק הוא לדבר מה, כי מוכן הוא לעשות בעבורו כל אשר יצטרך.

מלמל האיש במבוכה: "לא די בכך שהעלבתי אותך ואתה מוחל לי בלב שלם, עוד מבקש אתה להטיב עימי? מדוע זכיתי לכך?"

השיב רבי ישראל ואמר: "חז"ל לימדו אותנו במסכת קדושין, שמעשה מוציא מידי מעשה ומחשבה, אך מחשבה אינה מוציאה מידי מעשה ומחשבה. אם אדם רוצה לעקור מלבו מחשבה רעה ותרעומת על אחרים, צריך הוא לעשות זאת באמצעות מעשה ממש, לכן מבקש אני להטיב לך..."

"...וַיִּקַּח מֵאִתָּם אֶת שִׁמְעוֹן וַיֶּאֱסֹר אֹתוֹ לְעֵינֵיהֶם" (בראשית מב', כד') - לאחר שאסר יוסף את שמעון אחיו ושאר אחיו יצאו מלפניו, הוציאו יוסף ממאסרו, האכילו, השקהו, הרחיצו וסך אותו.

מדוע עשה זאת יוסף? שמעון היה ראש המדברים נגד יוסף ואמר לאחיו לוי: "הִנֵּה בַּעַל הַחֲלֹמוֹת הַלָּזֶה בָּא" ('שם, לז', יט') והציע להורגו ולהשליכו אל הבור.

יוסף רצה לעקור מליבו כל שנאה כנגדו, הוא לא הסתפק רק במחשבה בכך שמחל לו, אלא גם עשה מעשה ושימש אותו במסירות כדי להראות כי מחילתו היא מחילה גמורה...

אחת המעלות שאדם יכול לקנות ולזכות בעבורה בשכר עצום היא מעלת המחילה, להעביר על פשעים, לוותר בשביל האחר.

ישנן פעמים בהן פגעו בנו, ביישו אותנו, ביזו אותנו, ואנחנו, בני האבות הקדושים, למדנו ממעשיהם ומחלנו בלב שלם, שכרנו לא יסולא בפז, אנו באותו הרגע מורידים שפע גדול על עצמנו, אשרינו.

אולם איך נראה שמחילתנו היא מחילה גמורה? נתעלה יותר וניטיב עם הפוגע, נעזור וניתן לו יד, נעקור מליבנו כל פיסת הקפדה.

בורא עולם נקרא "חנון ומרבה לסלוח", מוחל ושוב מוחל ושוב מוחל, עוקר מליבו כל פיסת מחשבה על האדם שחטא כנגדו, ביזה אותו ואת תורתו, ולא עוד אלא שמיטיב איתו ומעניק לו חיים, פרנסה ובריאות.

נשתדל אפילו במעט להתנהג כמותו, נמחל, נבליג ונפתח דף חדש. לא רק שננקה את ליבנו מתחושות כבדות ומייסרות אלא נעלה למקומות גבוהים יותר, נתקדש יותר ונזכה למחילה אמיתית ושלמה מבורא עולם על כל עוון ופשע, נהייה נקיים מבפנים ומבחוץ, נהייה דומים למלך... למלך העולם...

*יום טוב, חג שמח, שבת שלום ובשורות טובות*
*לגאולת והצלחת עם ישראל. אמן!*

לעילוי נשמות כל ישראל ובכללם  אברהם בן שמחה אסתר בת עליזה מסעודה בת יקוט מירב בת כוכבה ז'קלין בת קמיל שמואל ברוך בן פולין זמיר בן רחל שמעון בן אסתר אשר יצחק בן עליה יאיר בן ג'ני ויקטור בן זוהרה אליהו בן יקוט גורג'ט בת חנה יעקב בן אסתר יוסף בן לאה פטנה בן בקלץ' פאני בת חנה
*** לרפואת כל חולי ישראל ובכללם  סעדה בת רחל משה בן ליליאן עזרא בן ג'קלין מאיר בן מרים מסעוד בן אסתר שי בן אריה רות בת חיים דמיאן הן סמניו לוטן רפאל בן הדסה אריאל ירמיהו בו נטלי אסף יוסף בן בתיה ברוריה בת סעדה  ***
ניתן לרכוש את הספר השני של  "החיזוק היומי" בטל- 0525581133            

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע