chiddush logo

דיגיטליזציה לעסקים בשוק החרדי - גם בתחום הנהלת החשבונות

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/8/2018

העולם הולך ומתקדם ואי אפשר להתעלם מהתועלת המרובה הטמונה במחשבים בכלל ובדיגיטליזציה בפרט. זה נכון לכל, כאשר אפילו במגזר החרדי כבר רואים כיצד הדיגיטליזציה מחוללת שינויים עמוקים ולצד לימודי גמרה אונליין או אתרי שו"ת הקידמה מגיעה גם לעסקים.

עסקים בשוק החרדי שמשכילים להשתמש נכון בחידושי הדיגיטליזציה יוצאים מכך נשכרים. הדבר בא לידי ביטוי בהיבטים כדוגמת פרסום וגם בתחומים פיננסיים, כדוגמת הנהלת חשבונות באינטרנט וייעול כללי בעסקים.

אינטרנט במקום בית דפוס

עוד ועוד עסקים במגזר החרדי ערים למהפכת הדיגיטליזציה שעוברת על העולם כך שגם טכנולוגיות שבעבר נחשבו למוקצות מותרות לשימוש תחת מגבלות והיתרים מתאימים. מגוון רחב של עסקים חרדיים נוהגים לפרסם את עצמם באינטרנט ובמקום להדפיס קבלות ומסמכים שונים כפי שהיה מקובל במשך דורות, הנהלת חשבונות באינטרנט מספקת תחליף.

אמנם אי אפשר לומר כי האינטרנט ביטל לגמרי את הצורך בבתי הדפוס, הדבר רחוק מכך, אבל בזכות הנהלת חשבונות באינטרנט בתי הדפוס יכולים לעסוק בדברים שברומו של עולם. ספרי קודש עדיין מודפסים במספרים גדולים אבל אין שום צורך כי בעל עסק לא ישתמש במסמכים דיגטליים, כשהוא חוסך זמן וכסף.

ומהם אותם מסמכים דיגיטליים? באמצעות שירות אונליין של הנהלת חשבונות דיגיטלית, אפשר להכין קבלות, תעודות משלוח, הזמנות, הצעות מחיר, מבלי לבזבז דפים ומבלי להזמין בבתי הדפוס פנקסים עבי כרס. בעידן הדיגיטלי אפשר, מותר ואפילו כדאי לעשות את זה מהר יותר ופשוט יותר. במערכת הנהלת החשבונות אפשר לרשום חיש קל את כל ההכנסות ואת כל ההוצאות. אפשר לראות מתי העסק מרוויח יותר ומתי – פחות. אפשר לבדוק אילו לקוחות משלמים תמיד בזמן ואילו תשלומים ותקבולים עדיין מתעכבים. וכאמור, אפשר להפיק ולשלוח את המסמכים העסקיים אונליין. שליחת המסמכים נעשית לא בדואר הרגיל אלא בדואר האלקטרוני. זה זול יותר, מהיר יותר ואלגנטי יותר.

עדכונים דיגיטליים מועילים לעסקים

הרבה מאוד עסקים בשוק החרדי הקימו לעצמם אתר אינטרנט חביב. חלק מהעסקים אף השקיעו באתר יוקרתי שמאפשר ללקוחות מקומיים או אפילו מחו"ל להזמין את המוצרים הנמכרים. ספרי קודש, תמרוקים, טליתות, בגדים, את הכל אפשר למכור היום באופן דיגיטלי אבל לא רק חנויות דיגיטליות משתמשות בכלים של הזמנים המודרניים.

אם בחור חרדי הקים עסק של עיצוב גרפי או של הוצאה לאור, אין שום סיבה לפספס את היכולות הגבוהות של העידן הדיגיטלי ביצירת קשר הדוק עם הלקוחות. כאשר אפשר להעביר עדכונים דיגיטליים באותה הקלות שבה אפשר לשלוח חשבונית דיגיטלית, העסק והפרנסה הולכים ומשתפרים. מעצב גרפי יכול להציע ללקוחותיו להירשם לאתר והוא מעביר להם עדכונים תקופתיים לגבי הצעות וחידושים ומבצעים. למעשה, כל עסק יכול לעשות זאת, מאפיות, חנויות למכשירי כתיבה, חנויות בגדים וכן הלאה.

וכמובן, דיגיטליזציה לעסקים חרדיים מאפשרת גביית תשלומים בכרטיס אשראי, מרחוק. אם מישהו מזמין מן העסק שלכם דבר מה, אפשר לשלם אונליין, באמצעות כרטיס אשראי או באמצעים משוכללים אחרים (כדוגמת פייפל). סליקה מאובטחת מעניקה לבעלי העסקים הרבה שקט נפשי ועבור הלקוחות, זה מאוד נוח ויעיל.

אפליקציות ותזכורות דיגיטליות מעולות לעסקים

דיגיטליציה לעסקים בשוק החרדי יכולה לכלול עוד מגוון רחב של יישומים מועילים. יש בנמצא אפליקציות, חלקן ממש בחינם, שהופכות את חייו של בעל העסק לנוחים יותר. למשל, יש אפליקציות לתזכורות ויש אפליקציות שמחליפות יומן פגישות. ואם דיברנו על דיגיטליזציה בהיבט של ניהול חשבונות, הרי שחלק מהתוכנות הללו (שפועלות אונליין) כוללות גם ממשקים מתוחכמים ואפליקציות מובנות. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה