chiddush logo

בת מצווה – החשיבות והחגיגות

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 31/5/2018

אנחנו יודעים היטב עד כמה חשובות הן חגיגות בר המצווה של הילד, וברור לנו היטב שגיל 13 הוא גיל משמעותי מאוד. הבן נעשה גבר צעיר, והאירוע הזה הוא נקודת ציון מבחינתו. אלא שגם בת המצווה היא אירוע חשוב לא פחות, ומסיבות זהות למדי. זהו המעבר שבין ילדות לבגרות, וגם ההזדמנות להדגיש בפני הילדה מה צפוי לה, מה מצופה ממנה ולאן היא ממשיכה מכאן, ויש דרכים מיוחדות לחגוג, ללא ספק.

 

טקס בת מצווה במקום המרגש ביותר

אחד המקומות המופלאים והקסומים שבהם אפשר לחגוג את אירועי בת המצווה הוא הכותל. לא מעט משפחות בוחרות במקום הייחודי הזה כדי לציין את הגיעו של הילד לגיל מצוות, אבל גם טקסי בת מצווה מספקים חוויה מרגשת. במסגרת היום הזה מתבצע טקס מרגש (שנמשך כחצי שעה), ואילו אפשר לצרף גם סיור ברחבי הכותל, התכנסות של המשפחה ברחבה העליונה, תפילות ושירים. אנשים רבים בוחרים להפוך את היום הזה לעשיר ומרתק עוד יותר, למשל על ידי הוספת סיורים בעיר הבירה.

 

סיורים למשפחות ולחגיגות בת המצווה

אם החלטתם לקיים לנסיכה בת מצווה בכותל, הסיורים בעיר יכולים לשדרג את החוויה ולהפוך את היום הזה לסוחף ומרגש עוד יותר. אתם יכולים לבחור בסיורים מודרכים ולהגיע אל כל המקומות היפים והחשובים, מגבעת התחמושת ועד לסיור בין חומות העיר, הסיורים האלה מעניקים לבת המצווה נופך באמת מיוחד. סביר להניח שתתקשו להשיג את האפקט הזה גם בחגיגות באולם גדול עם מאות מוזמנים ותקליטן. אז לצד החגיגות הגדולות והססגוניות, השמלות המעוצבות והריקודים על הרחבה, אפשר בהחלט למצוא דרך מיוחדת להדגיש את השינוי הגדול ואת התקופה החדשה בחייה של הילדה, שהיא כבר לא ממש ילדה.

 

מנהרות הכותל

הזכרנו את הסיורים וגם את הטקס בכותל, והם אידאליים לחגיגות בת המצווה של הילדה, אבל הנה עוד רעיון מלהיב: לפני או אחרי הטקס המרגש ברחבה אפשר לצאת לסיור במנהרות הכותל ולראות לנגד העיניים את ההיסטוריה העשירה שלנו. מקוואות מים, רחובות עתיקים וקירות האבן, כולם מספרים את הסיפור של ירושלים ומוסיפים ליום כולו אווירה של קדושה, טוהר והיסטוריה. האירוע הזה ממש לא חייב להחליף את החגיגה הגדולה שאתם אולי מתכננים, אבל כחוויה אינטימית לכל המשפחה ולחברים הטובים ביותר, נדמה שאין דרך ייחודית ויפה יותר לחגוג. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע