chiddush logo

קדושת חג שבועות

נכתב על ידי אבי מורגנשטרן, 17/5/2018

 

 

יש בספרים שמופיע שבעצם חג השבועות הוא החג האחרון של פסח.בין החג הראשון ועד האחרון יש כעין חול המועד ארוך שזה ספירת העומר.

בעצם יש קשר אדוק בין הדברים. ה' הוציא אותנו ממצרים בפסח על מנת לתת לנו את התורה  שזה היה בשבועות.

בפסח ה' העלה אותנו לדרגה ה- 50 מתוך ה - 50 הוא עצמו העלה אותנו לדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר כי במצרים לא יכלנו בעצמנו לעלות. ככתוב ואת ערום ועריה- ערום ממצוות.

אז ה' העלה אותנו כדי שנהיה ראויים לניסים ובכדי שנראה שאנו יכולים להגיע לדרגה ה- 50. (כמו שקורה לכל אחד ובמיוחד לבעלי תשובה שכאשר עולים בדרגה הרוחנית אז נפתחים להם מוחין של גדלות לאיזה זמן ואחר כך זה נפסק. )

וזה העניין גם בפסח וגם בכל מצב של בעל תשובה. שנותנים דרגה גבוהה כדי להראות שאתה יכול ואז לוקחים ואומרים : עכשיו שאתה יודע שאתה יכול אז תעבוד בעצמך ותגיע. לכן מיד אחרי יום א של פסח הדרגה אבדה לבני ישראל ואז היו להם ה - 50 יום כדי לעלות בעצמם על ידי העבודה שלהם שלב שלב. כל יום דרגה מתוך ה - 50. ובשבועות הגיעו לפסגת רום מעלת הדרגות וקיבלו את התורה.אז הקשר הישיר ברור בין שני החגים שהם בעצם אחד עם חול המועד ארוך באמצע.

כידוע לכל מעשי האבות יש רושם לבנים - כלומר נוצר רושם של מה שהיה אז וזה ממשיך לבנים בימים המיוחדים שבהם הדברים קרו ולכן בליל הסדר אנו במעלה גבוהה של שער ה50. ואדם יכול  בזמן זה לקבל השגות נפלאות .אותו דבר בשבועות אנו שוב בדרגה זו אבל אולי יותר טוב כי הגענו בעצמנו. הרושם הזה מזמן מתן תורה נשאר עד היום וכל שנה אנו בדרגה ה50 בשבועות.

אז צריך לנצל יום זה  לרוחניות ללימוד תורה ותפילה אבל חכמינו אמרו שגם ביום הזה (להבדיל מהלילה - לע"ד) הוא יום ש"כולו לכם" כלומר תעשו סעודות ותהנו מהחג.

אלו מעט דברים רק כדי להכנס לאוירה הקדושה של החג הבא עלינו ועל כל ישראל לטובה ולברכה.

חג שמח.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע