הוספה לביאורי "וחי בהם" על פרשת שמיני

נכתב על ידי אורן מס, 4/4/2018

סוף מעשה במחשבה תחילה

הצהרה אישית על החזון והיעדים אשר מדריכים אותך בעולם התורה
"התורה שבכתב היא המחייבת את כל עם ישראל, דתי וחילוני."
אורן מס (‏יום שני ‏24 ‏אוגוסט ‏2015)

 הוספה לביאורי "וחי בהם" על פרשת שמיני:

שמיני

י,ט: יַיִן וְשֵׁכָר אַל-תֵּשְׁתְּ אַתָּה וּבָנֶיךָ אִתָּךְ, בְּבֹאֲכֶם אֶל-אֹהֶל מוֹעֵד: אין להשתכר בבואנו לעבוד את ה' או להורות (יא). אהרן ובניו עבדו במשכן וכן הורו לבני ישראל ההבדל בין קודש לחול ובין טמא לטהור (יב). שתי עבודות אלה אינן יכולות להתקיים מתוך שכרות. אין ללמוד מזה איסור כללי של שכרות.

יא,מ: וְהָאֹכֵל, מִנִּבְלָתָהּ--יְכַבֵּס בְּגָדָיו, וְטָמֵא עַד-הָעָרֶב; וְהַנֹּשֵׂא, אֶת-נִבְלָתָהּ--יְכַבֵּס בְּגָדָיו, וְטָמֵא עַד-הָעָרֶב: לא ראוי לאכול בהמה שמתה בלי שנשחטה, אך אין איסור בכך. האוכל מנבלתה של בהמה המותרת באכילה ((לט) נמצא בדרגת טומאה דומה למי שנגע בנבלה (לט) או נשא אותה (מ), דהיינו יצטרך לכבס את בגדיו ולחכות לשקיעת החמה, ועד אז יהיה טמא. דבר זה מקבל אישור ממקור נוסף בהמשך ספר ויקרא: יז,יג וְאִישׁ אִישׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וּמִן-הַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכָם, אֲשֶׁר יָצוּד צֵיד חַיָּה אוֹ-עוֹף, אֲשֶׁר יֵאָכֵל--וְשָׁפַךְ, אֶת-דָּמוֹ, וְכִסָּהוּ, בֶּעָפָר. יז,יד כִּי-נֶפֶשׁ כָּל-בָּשָׂר, דָּמוֹ בְנַפְשׁוֹ הוּא, וָאֹמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, דַּם כָּל-בָּשָׂר לֹא תֹאכֵלוּ: כִּי נֶפֶשׁ כָּל-בָּשָׂר דָּמוֹ הִוא, כָּל-אֹכְלָיו יִכָּרֵת. יז,טו וְכָל-נֶפֶשׁ, אֲשֶׁר תֹּאכַל נְבֵלָה וּטְרֵפָה, בָּאֶזְרָח, וּבַגֵּר: וְכִבֶּס בְּגָדָיו וְרָחַץ בַּמַּיִם, וְטָמֵא עַד-הָעֶרֶב--וְטָהֵר. יז,טז וְאִם לֹא יְכַבֵּס, וּבְשָׂרוֹ לֹא יִרְחָץ--וְנָשָׂא, עֲו‍ֹנוֹ. כלומר מותר לאכול חיה המותרת באכילה לאחר שניצודה וכמובן מתה, אלא שיש לשפוך את דמה בטרם תאֵכל. אין כל חיוב של שחיטה. יש רק עניין של טומאה ונשיאת עוון אם לא תסולק הטומאה (יז,טז).

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן

חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע