chiddush logo

איתור נזילות וטיפול בבעיה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 6/9/2017

 הבית שלנו אמור להיות הפינה הקטנה והנעימה, זו שאנחנו מבלים בה זמן איכות עם המשפחה או מתאוששים לאחר יום עבודה מפרך. אלא שתקלות קטנות וגדולות עשויות לפגוע באיכות החיים הזו, והדוגמה הטובה ביותר לכך היא הופעתן של נזילות מים. ברמה הבסיסית ביותר הנזילות פוגעות באסתטיקה של המבנה, וכך מתמלאים הקירות בעובש וכתמים. בנוסף ולא פחות חמור מכך, נזילות אלו מובילות לחשבונות מים מנופחים, לנזקים לרכוש ואף לנזקים בריאותיים שונים. איתור נזילות הוא ללא ספק הצעד בדרך לתכנון הפתרון המתאים וחשוב מכך: כאשר אנחנו מבצעים איתור נזילות באופן מקצועי אנחנו יכולים להימנע מכל אותם נזקים מוכרים שמאפיינים את הטיפול בתקלה כאשר מקורה אינו ידוע.

 

איך מזהים את הנזילה?

אם נדמה לכם שקיימת נזילה ואתם שוקלים להזמין אינסטלטור, אפשר רק להניח שאתם רואים את הבעיה לנגד עיניכם. הקיר מוכתם, הריח מר והאסתטיקה נראית לכם כמו זיכרון מתוק. עם זאת, במקרים רבים ניתן לזהות את הנזילה בשלב מוקדם הרבה יותר. למשל, כאשר זרם המים נחלש באחד הברזים בבית או כאשר חשבון המים גדל באופן פתאומי וללא הסבר רציונלי. איתור נזילות מים במצבים אלה יכול להתאפשר גם כאשר אין עדיין כתמים גדולים וכעורים על הקירות ועל התקרה. בעל מקצוע המיומן באיתור נזילות יוכל להציג לכם תמונת מצב ברורה ומדויקת מאד, כזו שתאפשר גם לאינסטלטור שלכם להתחיל לעבוד בלי עיכובים או דילמות, וגם בלי לשבור קירות ללא סיבה מוצדקת.

 

כך מתבצע איתור נזילות מקצועי

איתור נזילות בשיטה הנקייה והפשוטה יותר הוא ללא ספק התהליך האידאלי. כדי לזהות את מקור הנזילה בלי לסדוק קירות או ריצוף נדרש בעל מקצוע עם ציוד מקצועי המתאים. ציוד זה הוא לרוב מצלמה תרמית המזהה שינויי טמפרטורה במערכת הצינורות, שינוי שמעיד על קיומה של הנזילה. כאשר הנזילה החשודה קיימת בשטח ציבורי, במפעל או בגינה גדולה, יידרש ציוד נוסף שיאפשר להתגבר על תנאי השטח המורכבים יותר. כך או כך, אין ספק שזהו הפתרון האידאלי, החסכוני ויעיל יותר. אם תחשבו על מצב הדירה שלכם כפי שהוא צפוי לאחר שהאינסטלטור יחפור בקירות הבית בחיפוש אחר נזילות מים, תבינו שצפוי לדירה תהליך שיקום ארוך ומורכב למדי. לעומת זאת, איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית יעלה לכם הרבה פחות וגם יחסוך לכם זמן יקר ואנרגיות שאם נודה באמת, לרובנו פשוט אין.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע