chiddush logo

האם חז

נכתב על ידי ישראל, 7/3/2011

 לפני כמה שבועות הייתי צריך לדבר באירוסין של בתי. עד אז תמיד חשבתי שחז"ל תקנו שבע ברכות לחתן וכלה עד שהדברים השתנו. 

 

עיינתי ברמב"ם הלכות אישות פרק י' הלכה ב' ג', וז"ל: "וצריך לברך ברכת חתנים בבית החתן, קודם הנישואין; והן שש ברכות וכו', (הרמב"ם מונה את השש ברכות) ואם היה שם יין--מביאין כוס של יין, ומברך על היין תחילה, ומסדר את כולן על הכוס; ונמצא מברך שבע ברכות.

 

עיינתי בגמ' כתובות דף ז' ב', וכתוב שם ת"ר מברכין ברכת חתנים בעשרה כל שבעה. מאי מברך אמר רב יהודה וכו' (רב יהודה מונה את השש ברכות). וכן בשו"ע כותב כר"ם שהחיוב הוא שש ברכות, ואם יש יין מברך גם הגפן, והם שבע ברכות. ובאחרונים שם מובא, שיש ראשונים שסוברים שחז"ל תיקנו שבע ברכות עם הגפן, וזה לא רק הידור אם יש לו יין.

 

עד עכשיו כשחשבתי שחז"ל תיקנו שבע ברכות, היה לי מובן שיש ענין במספר שבע, שהוא מורה על שלימות מסוימת, כמו שבוע, שמיטה וכו', אבל עכשיו שהתברר שלדעת הר"מ והשו"ע התקנה היא שש, מה העניין במספר שש?

 

ונראה לומר בכמה דרכים: א. אדם הראשון נברא ביום השישי, וכנגד זה תיקנו שש ברכות. ב. מצות פרו ורבו לפי הקבלה קשורה לספירת היסוד, שהיא הספירה השישית.

 

ג. נראה לומר, שהרי ידוע ששלשה שותפים באדם, אביו ואמו, והקב"ה. ושלשתם יוצרים צורת משולש. אביו ואמו שהם נותנים את החלק הגשמי, הם שני זויות המשולש למטה, והקב"ה שנותן את החלק הרוחני, הגבוה מכולם הוא הזוית למעלה.

החתן והכלה הם שני אנשים, הם יוצרים שני משולשים. אם נשים שני משולשים אחד על השני מה יצא? יצא מגן דוד שיש לו ששה משולשים. והם השש ברכות. כל חתן וכלה, כל זוג איש ואשה, אנרגטית הם מגן דוד, אנרגית מגן דוד, שהוא סמל יהודי עם אנרגיה גבוה מאד. וכנגד זה תיקנו שש ברכות.

 

אם נשים לב משהו מעניין, במגן דוד ישנם שני משולשים, הפוכים אחד מחבירו. מסתבר לומר שאחד הוא נגד אנרגיה זכרית, ואחד נגד אנרגיה נקבית. אני לא יודע איזה כנגד הזכר ואיזה נכד הנקבה, הדבר טעון עוד ברור.

 

מצות פרו ורבו הוא שכל יהודי יביא זכר ונקבה, כל יהודי יצור מגן דוד, כל מגן דוד יביא עוד מגן דוד לעולם.

 

מזל טוב לכולם

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע